حمید رحمتی، از اعضای کانون فرهنگیان شهرضا بازداشت شد

حمید رحمتی، فعال صنفی ساعاتی پیش از سوی نیروهای انتظامی شهرضا بازداشت شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز جاری شنبه ۸ دیماه ۱۳۹۷ ساعت ۱۵ حمید رحمتی، از اعضای کانون فرهنگیان شهرضا توسط نیروهای انتظامی این شهر بازداشت شد.

منابع مطلع به کمپین گفتند: «ماموران نیروی انتظامی شهرستان شهرضا درحالی‌که حکم بازداشت حمید را در دست داشتند از ورود به مدرسه ی محل کار حمید خودداری کردند؛ او نیز به برای احترام به این شیوه ی برخورد نیروهای انتظامی به سمت اداره ی آموزش و پرورش رفت و در آنجا خود را به ماموران نیروهای انتظامی معرفی کرد».

نیروهای انتظامی پس از بازداشت، آقای رحمتی را برای تفهیم اتهام به دادسری شهرضا منتقل کردند.

گزارش شده است که اتهام این فعال صنفی «اخلال در نظم عمومی» عنوان شده و بازپرس دادسرا برای وی وثیقه ۴۰ میلیون تومانی صادر کرده ولی آقای رحمتی مخالفت کرده و گفته است «هیچ جرمی مرتکب نشده و لزومی به سپردن وثیقه نمی‌بیند»؛ او امشب به بازداشتگاه نیروی انتظامی دستگردی اصفهان معرفی خواهد شد.

حمید رحمتی از اعضای کانون فرهنگیان شهرضا، در اعتراض به بازداشت معلمان و در محکومیت معلمان زندانی، در محوطه آموزش و پرورش این شهرستان، از روز دهم آذرماه دست به “تحصن تک‌نفره” زد.

او در دو روز اول تحصن خود دست به اعتصاب غذای خشک زده‌بود، اما به دلیل وضعیت جسمانی‌ نامناسب و «بنا به درخواست دوستانش» از اعتصاب غذای خود دست کشید.

تحصنی که بنا به گفته یکی از معلمان «تک‌نفره آغاز شد، اما حمایت شماری از فرهنگیان و فعالان صنفی را در پی داشت».

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل