نگار حائری پس از گذشت۱۰ روز بازداشت آزاد شد

«نگار حائری» حقوقدان و زندانی سیاسی سابق که در روز دوشنبه ۲۸ اردیبهشت ماه ۱۳۹۴ طی تماس تلفنی جهت پاسخ به پاره ای از ابهامات به دادسرای اوین احضار و پس از مراجعه بازداشت شده بود ظهر امروزچهارشنبه ۶ خرداد ماه ۱۳۹۴ از زندان اوین آزاد شد.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی،این زندانی سیاسی سابق زندان قرچک ورامین و وکیل دادگستری پس از بازداشت از سوی مامورین با برخورد نامناسب و توهین آمیز به بند زنان زندان اوین معروف به بند “نسوان” منتقل و مدت یک شب را در آنجا گذارند و سپس به سلولهای انفرادی جهت بازجویی منتقل شده بود.
«آریا الماسیان» مادر وی در طول گذشت این ۱۰ روز بازداشت به دفعات مکرر جهت دریافت اخبار و یا ملاقات با فرزندش به زندان اوین مراجعه کرده بود،و موفق به دریافت هیچگونه جوابی نشده بود.
پیش تر «نگار حائری» پس از تحمل حدود ۸ ماه بازداشت در زندان شهر ری (قرچک ورامین) در۶ اسفند ماه ۱۳۹۳با تودیع وثیقه دو میلیارد تومانی از زندان آزاد شده بود.
«ماشاء الله حائری» پدر نگار نیزپس اعتراضات مردمی به انتخابات دروغین سال ۱۳۸۸ و تظاهرات ۶ دی ماه (عاشورا) به اتهام هواداری از سازمان مجاهدین خلق بازداشت و به اعدام محکوم شد که حکم وی سپس در دادگاه تجدید نظر به ۱۵ سال زندان کاهش یافت و وی دراکنون در زندان رجایی شهر کرج دوران محکومیت خودرا سپری می کند .
پیش تر «نگار حائری» طبق احضاریه ای جهت رسیدگی به پرونده و محاکمه در ۱اردیبهشت ماه۱۳۹۴در دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی  ابولقاسم صلواتی حضور پیدا کرده بود، اما برگزاری دادگاه از سوی بازپرس و قاضی مربوطه لغو و به این زندانی سیاسی گفته شده یود ” با تماس تلفنی و یا احضاریه، تاریخ جدید دادگاه به شما ابلاغ خواهد شد.”
اما این زندانی سیاسی صبح روز دوشنبه ۲۸ اردیبهشت ماه ۱۳۹۴ طی تماسی به دادسرای اوین احضار و پس از مراجعه و بازجویی بازداشت و به بند زنان زندان اوین معروف به نسوان و سپس جهت بازجویی به بندهای انفرادی این زندان منتقل شده و ظهر امروزچهارشنبه ۶ خرداد ماه ۱۳۹۴ از زندان اوین آزاد شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید