عباس واحدیان با قید وثیقه آزاد شد

عباس واحدیان شاهرودی، فعال صنفی معلمان مشهد که از سوی نیروهای امنیتی این شهر در منزل شخصی خود بازداشت‌شده‌بود، با قید وثیقه و به صورت موقت آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز جاری یک‌شنبه ۹ دی‌ماه، عباس واحدیان شاهرودی، از فعالان صنفی مشهد که نوزدهم مهرماه، از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شده‌بود، با قید وثیقه تا تکمیل مراحل دادرسی، به صورت موقت آزاد شد.

این فعال صنفی و نویسنده ساکن مشهد، از ۱۹ مهرماه در بازداشت بود و یک‌بار پیش از این در روز چهارشنبه ۳۰ آبان‌ماه پس از ۴۲ روز بی‌خبری، به دادگاه منتقل شده‌بود.

پیش از این «هنگامه واحدیان شاهرودی» دختر «عباس واحدیان شاهرودی» به صدای آمریکا گفته بود، این اولین‌بار نیست که پدرم بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده است. او ۶ سال پیش برای اولین‌بار به اتهام همکاری با سایت کلمه بازداشت شد و خانواده به مدت یک سال از محل بازداشت او خبری نداشتند.

وی همچنین از برخورد نامناسب و تهدیدآمیز ماموران با دو فرزند دیگر آقای واحدیان در زمان بازداشت خبر داده و گفته بود، ماموران به خواهر ۹ ساله‌ام گفتند پدرت را می‌کشیم و برادر ۲۰ ساله‌ام را تهدید کردند او را هم بازداشت می‌کنند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید