تداوم بازداشت کارگران فولاد اهواز/ انتقال شش تن از بازداشت‌شدگان به زندان شیبان

علی‌رغم وعده مسئولان قضایی اهواز، مبنی بر صدور دستور آزادی همه بازداشت‌شدگان  فولاد اهواز، کماکان هفت تن  از این کارگران در بازداشت به سر می‌برند.  همچنین روز جاری ۶ تن از کارگران بازداشتی از بازداشتگاه اداره اطلاعات اهواز به زندان مرکزی اهواز منتقل شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، علی‌رغم آن‌که به خانواده‌های کارگران بازداشتی فولاد اهواز از سوی مقامات قضایی وعده داده شد بود که همه بازداشت‌شدگان طی هفته جاری آزاد خواهند شد، اما “ هفت تن از این کارگران کماکان در بازداشت بسر می‌برند. همچنین روز جاری ۱۳ دی ۱۳۹۷، شش تن از این بازداشت‌شدگان به زندان مرکزی اهواز شیبان منتقل شدند.

غریب حویزاوى، مصطفى عبیات، کاظم حیدرى، کریم سیاحى، طارق خلفی، سید میثم على قنواتى از اداره اطلاعات اهواز به زندان شیبان منتقل شدند و بهزاد علیخانی کماکان در بازداشتگاه اداره اطلاعات اهواز بسر می‌برد.

کارگران گروه ملی فولاد در آبان و آذر سال جاری، با پیوستن به کارگران معترض نیشکر هفت تپه، تجمعات بزرگی را در شهرستان شوش و اهواز سازماندهی کردند.

«پرداخت حقوق معوق»، «ازسرگیری تولید و تامین مواد اولیه»، «برقراری بیمه‌های تامین اجتماعی و تکمیلی» و «توجه به وضعیت معیشتی کارگران» از جمله خواسته‌های کارگران این مجتمع است.

از شامگاه روز دوشنبه ۲۶ آذر تا روز سه شنبه ۲۷ آذرماه ماموران امنیتی دست‌کم  ۴۱ کارگر شرکت ملی فولاد اهواز بازداشت کردند.

گروه ملی صنعت فولاد را گروه سرمایه‌گذار امیرمنصور آریا در اهواز اداره می‌کرد. به گفته کارگران بعد از تشکیل پرونده قضایی برای متهم پرونده که اعدام شد، این واحد صنعتی زیر نظر قوه قضاییه قرار گرفت و بعد به بخش خصوصی منتقل شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید