آزادی دو تن از کارگران بازداشت شده گروه ملی فولاد اهواز

«مصطفی عبیات» و «کاظم حیدری» دو نفر از کارگران بازداشت شده گروه ملی فولاد اهواز آزاد شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، دو تن از فعالان کارگری به نام های «مصطفی عبیات» و «کاظم حیدری» عصر روز گذشته ۱۶ دی‌ماه ۱۳۹۷، با قرار کفالت از زندان شیبان اهواز آزاد شدند.

تداوم بازداشت کارگران فولاد اهواز/ انتقال شش تن از بازداشت‌شدگان به زندان شیبان

خبرگزاری کار ایران “ایلنا” با تایید این خبر گزارش داده “از قرار معلوم به خانواده‌های کارگران بازداشتی گفته شده در روزهای آینده، باقی بازداشتی‌ها به ترتیب آزاد می‌شوند”.

شش کارگر دیگر به نام های «طارق خلفی»، «محمدرضا نعمت پور»، «بهزاد علیخانی»، «کریم سیاحی»، «میثم علی قنواتی» و «غریب حویزاوی» همچنان در بازداشت به‌سر می‌برند.

کارگران گروه ملی فولاد در آبان و آذر سال جاری، با پیوستن به کارگران معترض نیشکر هفت تپه، تجمعات بزرگی را در شهرستان شوش و اهواز سازماندهی کردند.

«پرداخت حقوق معوق»، «ازسرگیری تولید و تامین مواد اولیه»، «برقراری بیمه‌های تامین اجتماعی و تکمیلی» و «توجه به وضعیت معیشتی کارگران» از جمله خواسته‌های کارگران این مجتمع است.

از شامگاه روز دوشنبه ۲۶ آذر تا روز سه شنبه ۲۷ آذرماه ماموران امنیتی دست‌کم  ۴۱ کارگر شرکت ملی فولاد اهواز بازداشت کردند.

گروه ملی صنعت فولاد را گروه سرمایه‌گذار امیرمنصور آریا در اهواز اداره می‌کرد. به گفته کارگران بعد از تشکیل پرونده قضایی برای متهم پرونده که اعدام شد، این واحد صنعتی زیر نظر قوه قضاییه قرار گرفت و بعد به بخش خصوصی منتقل شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید