بازداشت یکی دیگر از کارگران گروه ملی فولاد

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان، خبر از بازداشت یکی از کارگران گروه ملی فولاد، داد و گفت: «این فرد در فضای مجازی فعالیت‌هایی می‌کرد».

عباس حسینی‌پویا، دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان، روز دوشنبه ۱۷ دی‌ماه، به ایسنا گفته‌است: «این فرد در فضای مجازی فعالیت‌هایی می‌کرد که به زعم ما داشت دوباره جو را متشنج می‌کرد».

لازم به توضیح است که روز گذشته، ۱۶ دی‌ماه، «مصطفی عبیات» و «کاظم حیدری» دو نفر از کارگران بازداشت شده گروه ملی فولاد اهواز با قرار کفالت از زندان شیبان اهواز آزاد شدند.

کمپین در خبری به آزادی این دو اشاره کرده بود.

شش کارگر دیگر به نام های «طارق خلفی»، «محمدرضا نعمت پور»، «بهزاد علیخانی»، «کریم سیاحی»، «میثم علی قنواتی» و «غریب حویزاوی» همچنان در بازداشت به‌سر می‌برند.

کارگران گروه ملی فولاد در آبان و آذر سال جاری، با پیوستن به کارگران معترض نیشکر هفت تپه، تجمعات بزرگی را در شهرستان شوش و اهواز سازماندهی کردند.

«پرداخت حقوق معوق»، «ازسرگیری تولید و تامین مواد اولیه»، «برقراری بیمه‌های تامین اجتماعی و تکمیلی» و «توجه به وضعیت معیشتی کارگران» از جمله خواسته‌های کارگران این مجتمع است.

از شامگاه روز دوشنبه ۲۶ آذر تا روز سه شنبه ۲۷ آذرماه ماموران امنیتی دست‌کم  ۴۱ کارگر شرکت ملی فولاد اهواز بازداشت کردند.

گروه ملی صنعت فولاد را گروه سرمایه‌گذار امیرمنصور آریا در اهواز اداره می‌کرد. به گفته کارگران بعد از تشکیل پرونده قضایی برای متهم پرونده که اعدام شد، این واحد صنعتی زیر نظر قوه قضاییه قرار گرفت و بعد به بخش خصوصی منتقل شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید