تداوم بازداشت فعالان محیط زیست در کردستان؛ “زانیار ضمیران” بازداشت شد

در تداوم بازداشت‌های اخیر فعالان محیط‌زیست در استان کردستان، “زانیار ضمیران” یکی دیگر از فعالان در حوزه محیط زیست بازداشت شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز دوشنبه ۱۷ دی‌ماه، “زانیار ضمیران” فعال محیط‌زیست و قائم مقام سابق حزب وحدت ملی شاخه کردستان، در محل کار خود در اداره آب منطقه‌ای کردستان، بازداشت و به اداره اطلاعات شهر سنندج منتقل شد.

یک منبع مطلع به کمپین گفت: «نیروهای امنیتی پس از بازداشت آقای ضمیران به منزل وی رفته و پس از تفتیش منزل، اقدام به ضبط وسایل شخصی این فعال محیط‌زیست کرده‌اند».

گفتنی است که طی روزهای اخیر، اداره اطلاعات شهر سنندج اقدام به بازداشت شماری از فعالان محیط‌زیست کرده که اغلب این بازداشت‌ها با ضرب و جرح و خشونت همراه بوده است.

روز یک‌شنبه ۱۶ دی‌ماه، ماموران اداره اطلاعات کامیاران، با هجوم به اداره محیط‌زیست این شهر، آمانج قربانی فعال محیط‌زیست و کارمند این اداره را با ضرب و جرح و اعمال خشونت شدید بازداشت کردند.

ماموران امنیتی پس از ضرب و جرح شدید آمانج قربانی در حضور همکارانش، اقدام به بازداشت وی با چشم بند و دست‌بند کردند، این در حالی‌است که روز جمعه مراسم جشن ازدواج این فعال محیط‌زیست بوده است.

از سوی دیگر؛ روز شنبه ۱۵ دی‌ماه نیز «راشد منتظری» و «حسین کمانگر» دو تن از فعالان محیط‌زیست، از سوی نیروهای امنیتی اداره اطلاعات شهر سنندج بازداشت شدند.

یک‌شنبه ۱۶ دی‌ماه نیز، ماموران امنیتی با یورش به محل کسب «بختیار کمانگر» پس از ضرب و شتم شدید این شهروند ساکن کامیاران وی را بازداشت و به اداره اطلاعات سنندج منتقل کردند.

کمپین پیش‌تر خبر بازداشت تعدادی از فعالین محیط‌زیست به نام‌های “رضا اسدی”، “هادی کمانگر” و فاضل قیطاسی” و “عیسی فیضی” را منتشر کرده بود.

بر اساس گزارش‌های دریافتی، تمامی بازداشت شدگان اخیر به سنندج منتقل شده‌اند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید