دادگاه تجدیدنظر استان البرز؛ لیزا تبیانیان، شهروند بهایی تبرئه شد

با حکم دادگاه تجدید نظر استان البرز، لیزا تبیانیان، شهروند بهایی که پیش از این از بابت اتهام «تبلیغ علیه نظام» در دادگاه انقلاب به تحمل هفت‌ماه حبس تعزیری محکوم شده بود، تبرئه شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، لیزا تبیانیان، شهروند بهایی در شعبه ۱۲ دادگاه تجدید نظر استان البرز از اتهام «تبلیغ علیه نظام» تبرئه شد.

دادگاه با استناد به اینکه اساسا تبلیغ آئین بهایی تبلیغ علیه نظام نیست این شهروند بهایی را از این اتهام تبرئه کرده است.

در تاریخ ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ لیزا تبیانیان(عنایتی) شهروند بهایی ساکن شهر کرج، توسط ماموران امنیتی استان البرز بازداشت و در تاریخ ۶ فروردین‌ماه ۹۶ با تامین وثیقه موقتا از زندان آزاد شد.

شعبه ۴ دادگاه انقلاب کرج در مردادماه سال جاری این شهروند بهایی را از بابت اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به تحمل ۷ ماه حبس تعزیری محکوم کرده بود.

بر اساس منابع غیررسمی در ایران بیش از سیصد هزار نفر بهایی وجود دارد اما قانون اساسی ایران فقط اسلام، مسیحیت، یهودیت و زرتشتی گری را به رسمیت شناخته و مذهب بهاییان را به رسمیت نمی‌شناسد.

فعالان حقوق بهائیان معتقدند، شهروندان بهایی در ایران از آزادی‌های مرتبط با باورهای دینی محروم هستند و بسیاری از شهروندان بهایی صرفا به دلیل اعتقاد به آئین بهایی از سوی نیرو های امنیتی بازداشت و زندانی می‌شوند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید