محمدنعیم محمدپور جهت اجرای حکم به زندان مرکزی سنندج منتقل شد

محمدنعیم محمدپور، فعال سیاسی اهل سنندج پس از احضار به شعبه اجرای احکام این شهر، بازداشت و جهت اجرای حکم به زندان مرکزی سنندج منتقل شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز چهارشنبه ۱۹ دی‌ماه، محمدنعیم محمدپور، فعال سیاسی اهل روستای حسین‌آباد، پس از احضار به شعبه اجرای احکام شهر سنندج، جهت تحمل یک‌سال حبس تعزیری بازداشت و به زندان مرکزی سنندج منتقل شد.

یک منبع نزدیک به خانواده آقای محمدپور به کمپین گفت: «این فعال سیاسی ۴۵ ساله، متأهل و دارى یک فرزند معلول بوده و خود نیز از بیماری قلبی رنج می‌برد و بنا به نظر پزشکان، تحمل شرایط زندان را ندارد.»

گفتنی است، این فعال سیاسی ابتدا با اتهاماتی از قبیل، “عضویت در گروه مخالف حکومت، فعالیت تبلیغی به نفع گروه‌های معاند و اجتماع و تبانی» از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج به ریاست قاضی سعیدی به ۲ سال حبس تعزیری محکوم شد. این حکم در شعبه چهارم دادگاه تجدیدنظر استان کردستان به یک سال کاهش یافت.

گزارش کمپین از کاهش حکم دو سال حبس به یک سال حبس تعزیری محمدنعیم محمدپور

محمدنعیم محمدپور، پیش از این در روز ۴ آذرماه ۹۶ بازداشت و روز پنج‌شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۶، با تأمین وثیقه ۱۵۰ میلیون تومانی به‌صورت موقت از زندان مرکزی سنندج آزاد شده‌بود.

“نعیم محمدپور در سال ١٣٨٠ شمسی نزدیک به ۱۵ هزار جلد کتاب الفبای کُردى را با هزینه خود به چاپ رساند و همچنین درزمینهٔ دفاع از محیط‌زیست، فردى فعال بوده است.”

گفتنی است، شهرام فرهادی، هم پرونده وی نیز از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج به ریاست قاضی سعیدی به ۴ سال حبس تعزیری محکوم شده است.

حسین‌آباد (سنندج)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان سنندج در استان کردستان ایران است. این روستا در دهستان حسین‌آباد جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱٬۲۹۳ نفر (۳۲۲ خانوار) بوده‌است.

برای عضویت در تلگرام کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی اینجا کلیک کنید.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید