مصطفی دانشجو به زندان بازگردانده شد

مصطفی دانشجو، فعال حقوق دراویش گنابادی که به بیمارستان اعزام شده‌بود، به زندان بازگردانده شد.

به گزارش مجذوبان نور، مصطفی دانشجو، وکیل دادگستری و فعال حقوق درویشان گنابادی که ظهر امروز، یک‌شنبه ۲۳ دی‌ماه، در پی تشدید بیماری قلبی و گوارشی به بیمارستان بقیهالله تهران اعزام شده‌بود، به زندان بازگردانده شد.

پیش از این علی شریف‌زاده، وکیل مدافع آقای دانشجو در حساب اینستاگرام خود نوشته‌بود: «مصطفی دانشجو بعلت بیماری شدید تنفسی و گوارشی به بیمارستان اعزام شد. امید است تیم پزشکی بیمارستان اقدامات خود را با دقت و ظرافت تمام در انجام تستهای پزشکی و معاینه و درصورت لزوم بستری اورژانسی انجام دهد».

این فعال حقوق درویشان گنابادی به بیماری ریوی آسم و اسکیمیک قلبی مبتلاست و سینکوپ‌های متعدد، بارها وی را روانه‌ی بیمارستان کرده است.

به گفته‌ی پزشکان معالج، آقای دانشجو به دلیل سیر پیش‌رونده‌ی بیماری و وضعیت عمومی قلبی و ریوی باید به‌طور مستمر در مراکز تخصصی معاینه شود.

گفتنی است، بامداد یکشنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۷، هفت مأمور مسلح با دستور بازپرس هادی‌پور از شعبه سوم دادسرای امنیت (شهید مقدس) به منزل مادری مصطفی دانشجو یورش برده و با شکستن در و کشیدن اسلحه این وکیل دادگستری را در حضور اعضای خانواده‌اش بازداشت کردند.

مصطفی دانشجو وکیل دادگستری و از مدیران وب‌سایت مجذوبان‌نور، طی حکمی از سوی قاضی مقیسه رییس شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ۸ سال حبس محکوم شده‌است.

مصطفی دانشجو پیش از این در اردیبهشت ماه سال۱۳۹۰ با حکم هفت ماه حبس تعزیری راهی زندان ساری شد که در مدت تحمل این حکم با تشکیل پرونده جدیدی به زندان اوین منتقل و به سه سال و شش ماه حبس دیگر محکوم شد.

این وکیل و فعال حقوق دراویش گنابادی که بیش از ۴ سال در زندان‌های اوین و ساری محبوس بود، در روزدوشنبه ۲۸ اردیبهشت  ماه ۱۳۹۴ با پایان یافتن مدت محکومیتش از زندان اوین آزاد شد.

لازم به توضیح است، حراست کل دانشگاه آزاد در اردیبهشت ماه ۹۶ طی نامه‌ای از ادامه‌ی تحصیلات مصطفی دانشجو، در رشته حقوق جزا و جرم‌شناسی جلو گیری کرده و همچنین پروانه وکالت این وکیل دادگستری نیز در جریان دفاع از حقوق دراویش طریقت نعمت‌اللهی گنابادی با گزارش نهادهاى امنیتی لغو شده است.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید