با حکم دادگاه تجدیدنظر استان یزد، احکام زندان دو شهروند بهایی کاهش یافت/سند

حکم زندان دو شهروند بهایی که هر کدام در دادگاه بدوی به یک‌سال و نیم حبس تعزیری و یک‌سال تبعید به شهرهای سراوان و دیوان‌ دره محکوم شده بودند، در دادگاه تجدیدنظر به یک‌سال حبس تعزیری کاهش یافت.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، شعبه یازدهم دادگاه تجدیدنظر استان یزد، حکم زندان مهران اسلامی و مهران بندی از شهروندان بهایی ساکن یزد را به یک‌سال حبس تعزیری کاهش داد.

بر اساس رای دادگاه تجدیدنظر، حکم تبعید این دو شهروند نیز حذف شده است.

این دو شهروند پیش از این در شعبه سوم دادگاه انقلاب یزد به هر یک به تحمل ۱۸ ماه حبس تعزیری و تبعید به شهرهای سراوان و دیوان‌دره محکوم شده بودند.

از جمله اتهامات این افراد «اجتماع و تبانی»، «اقدام علیه امنیت کشور»، «عضویت در گروه های معاند نظام» و «تبلیغ علیه نظام» عنوان شده بود.

قانون اساسی جمهوری اسلامی، بهاییت را به عنوان دین یا مذهب به رسمیت نمی‌شناسد، بهاییان ایران از حقوق اولیه ای چون حق تحصیل و کار و تشکیل آزادانه مراسم و اعیاد مذهبی محروم‌اند، بازداشت و زندانی کردن بهاییان نیز در طول چهار دهه ادامه داشته است، تعدادی از رهبران و باورمندان به بهاییت نیز در سال‌های ابتدایی استقرار جمهوری اسلامی، اعدام شده و اموال آنان مصادره شده است.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید