تعویق دادگاه حسین باقری، شاعر اهل ایلام

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات حسین باقری (ژاکان باران)، شاعر کُرد اهل ایلام که قرار بود، روز جاری در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان ملکشاهی برگزار شود، به دلیل عدم حضور قاضی  برای بار دوم به زمان دیگر موکول شد. این شاعر ایلامی  به اتهامات “تبلیغ علیه نظام”، “توهین به مقدسات” و “تشویش اذهان عمومی از طریق نشر اکاذیب در فضای مجازی” به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان ملکشاهی احضار شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، امروز چهارشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۷، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات حسین باقری (ژاکان باران) به  دلیل عدم حضور قاضی برای بار دوم به زمان دیگری موکول شد.

حسین باقری در ۲۴ دی‌ماه ۱۳۹۶ از سوی نیروهای امنیتی در شهر ایلام، به اتهامات “اقدام علیه امنیت ملی” و “نگارش اشعار سیاسی” بازداشت و پس از اتمام مراحل بازجویی به زندان مرکزی ایلام منتقل شد. این شاعر  کرد پس از ۱۵ روز بازداشت، با  قرار کفالت به‌صورت موقت  از زندان آزاد شد.

معصومه فیلی و حبیب‌الله تورنگ وکلای وی معتقدند که اتهامات انتسابی نسبت به این شاعر ایلامی به خاطر عدم وجود دلایل کافی و موثق “ساختگی” است. پیش از این نیز در تاریخ ۵ دی ماه ۱۳۹۷ جلسه رسیدگی به اتهامات این شهروند ایلامی به دلیل عدم حضور قاضی به‌روز دیگری موکل شده بود.

ژاکان باران، شاعر کُرد ۳۶ ساله اهل ایلام از سال‌ها قبل به دلیل عمل‌های جراحی ناموفق که در ناحیه کمر داشته، امکان راه رفتن را ازدست‌داده و بالاجبار از صندلی چرخ‌دار استفاده می‌کند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید