تمدید قرار بازداشت دو شهروند اهوازی

قرار بازداشت دو شهروند اهل اهواز به نام‌های «احمد امین(قیس)غزی» و «سید علیرضا نظاری(سید صادق نزاری)» که پس از حمله به مقر یک رژه نظامی در اهواز دستگیر شده بودند، تمدید شد. قرار بازداشت این دو درحالی‌ تمدید شده که پیش‌از این بازپرسی شعبه ۱۲ دادسرای انقلاب برای هرکدام وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی صادر کرده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، قرار بازداشت دو شهروند اهوازی که پیش‌از این برای هریک وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی صادر شده بود، روز چهارشنبه ۲۶ دى ماه‌۹۷ در شعبه ۱۲ بازپرسی دادسرای انقلاب اهواز تمدید شد.

هویت این دو زندانی «احمد امین(قیس)غزی» و «سید علیرضا نظاری(سید صادق نزاری)» توسط کمپین تایید شده است.

منابع محلی به کمپین گزارش دادند که این جلسه دادگاهی بدون اطلاع قبلی خانواده و حضور وکلای آن‌ها برگزار شده است؛ بازپرس پرونده پس از اتمام جلسه بدون اجراى قرار وثیقه به درخواست اداره اطلاعات اهواز قرار بازداشت آنها را تمدید کرده و قرار وثیقه آنها را اجرا نکرده و پس از اتمام جلسه نیروهای اداره اطلاعات اهواز آنها را مجددا به بازداشتگاه اداره اطلاعات منتقل کردند.

احمد امین(قیس)غزی ۳۳ ساله،نویسنده و پژوهشگر وفعال فرهنگى ساکن  شهر اهواز درشامگاه جمعه ۲۷ مهرماه ۱۳۹۷ بازداشت شد؛سید علیرضا نظاری(سید صادق نزاری) ۶۳ ساله ساکن شهر اهواز نیز دو روز قبل از دستگیری آقای قیس در ۲۵ مهرماه ۱۳۹۷ بازداشت شده بود.

موج گسترده بازداشت‌ شهروندان خوزستانی پس از حمله مرگبار مسلحانه در صبح روز شنبه ۳۱ شهریور ۹۷ به یک رژه نظامی در اهواز آغاز شد؛ طی این حملات بنابر اعلام خبرگزاری های رسمی ۲۴ نفر از جمله تماشاگران کشته و بیش از ۶۰ نفر زخمی شدند.

اداره اطلاعات اهواز با همکاری اطلاعات سپاه از مهرماه امسال تا کنون بیش از ۷۰۰ نفر از شهروندان عرب در استان خوزستان را بازداشت کردند؛ بسیارى از بازداشت‌شدگان به بندهای چهار، پنج و شش زندان شیبان(زندان مرکزى اهواز)، زندان سپیدار و زندان اوین منتقل شدند.

شمارى از بازداشت‌شدگان نیز باوجود گذشت چندماه از دستگیری‌شان در بازداشتگاه‌هاى سپاه و اداره اطلاعات نگهداری می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

ادامه بازداشت گسترده شهروندان در اهواز

عفو بین‌الملل؛ صدها تن از شهروندان خوزستانی بازداشت شدند

ادامه بازداشت گسترده شهروندان در اهواز

ادامه بازداشت فعالان عرب در اهواز

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید