دو تن دیگر از کارگران بازداشتی فولاد اهواز آزاد شدند

ظهر امروز “کریم سیاحی” و “طارق خلفی”، کارگران زندانی گروه ملی صنعتی فولاد اهواز آزاد شدند.

روز جاری شنبه ۲۹ دی‌ماه، اتحادیه آزاد کارگران ایران، از آزادی دو تن دیگر از بازداشتیان کارگری گروه ملی صنعتی فولاد اهواز به نام‌های “کریم سیاحی” و “طارق خلفی”با سپردن وثیقه ۲۵۰ میلیون تومانی برای هر کدام خبر داد.

از سوی دیگر منابع کمپین تایید کرده‌اند که مازیار سید‌نژاد، در یک‌ماه گذشته در خصوص دفاع از حقوق کارگران فولاد اهواز دستگیر شده و در بازداشتگاه اطلاعات اهواز نگهداری می‌شود.

بهروز ممبینی، نیز فرد دیگری است که روز ۱۰ آذرماه در منزل یکی از فعالان کارگری فولاد اهواز به همراه مازیار سیدنژاد بازداشت و پس از یک ماه بازجویی به بند عمومی زندان اهواز منتقل شده است.

گزارش کمپین در خصوص بی‌اطلاعی از مازیار سیدنژاد

کارگران گروه ملی فولاد در آبان و آذر سال جاری، با پیوستن به کارگران معترض نیشکر هفت تپه، تجمعات بزرگی را در شهرستان شوش و اهواز سازماندهی کردند.

«پرداخت حقوق معوق»، «ازسرگیری تولید و تامین مواد اولیه»، «برقراری بیمه‌های تامین اجتماعی و تکمیلی» و «توجه به وضعیت معیشتی کارگران» از جمله خواسته‌های کارگران این مجتمع است.

از شامگاه روز دوشنبه ۲۶ آذر تا روز سه شنبه ۲۷ آذرماه ماموران امنیتی دست‌کم  ۴۱ کارگر شرکت ملی فولاد اهواز بازداشت کردند.

گروه ملی صنعت فولاد را گروه سرمایه‌گذار امیرمنصور آریا در اهواز اداره می‌کرد. به گفته کارگران بعد از تشکیل پرونده قضایی برای متهم پرونده که اعدام شد، این واحد صنعتی زیر نظر قوه قضاییه قرار گرفت و بعد به بخش خصوصی منتقل شد.

مطلب مرتبط:

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید