منیژه صادقی فعال مدنی به مرخصی درمانی آمد + عکس

«منیژه صادقی» فعال مدنی اهل سنندج، امروز شنبه ۹ خردادماه ۱۳۹۴، جهت درمان به صورت موقت از زندان مرکزی سنندج آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، پایان محکومیت قطعی «منیژه صادقی» “نزدیک به بیست روز دیگر است”؛ آزادی او پس از درخواست‌های مکرر وی و خانواده‌اش به دلیل بیماری و وخامت حال جسمی او، از زندان مرکزی سنندج صورت گرفته است. «منیژه صادقی» دچار ناراحتی قلبی، فشار خون و همچنین شکستگی از ناحیه دست راست است.

گفته شده مسوولان زندان سنندج به خانواده این فعال مدنی گفته‌ بودند ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه امروز به صورت موقت آزاد می‌شود.

یک منبع مطلع از وضعیت این زندانی به «کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی» گفته: “فامیل و دوستان قرار بوده ساعت ۱۵ جلوی زندان باشند، ولی به دلیل این که جلوی زندان تجمعی صورت نگیرد، دو ساعت زودتر یعنی در ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه، این زندانی مدنی را بدون اینکه کسی در مقابل زندان باشد، آزاد کردند.”

این منبع همچنین افزود: “خانواده منیژه صادقی به دلیل وخامت وضعیت جسمی و بیماری، درخواست مرخصی درمانی کرده بودند. مسوولان امروز با مرخصی درمانی این فعال مدنی دربند از زندان موافقت کردند.”

«منیژه صادقی» فعال مدنی، فعال کارگری و فعال حوزه حقوق زنان و کودک، در ۱۰ فروردین‌ماه ۱۳۹۴، از سوی اجرای احکام و توسط مامورین قضایی، در منزلش بازداشت و به زندان مرکزی سنندج منتقل شد. در همان ساعات اولیه ورود به زندان، وی از ناحیه دست دچار شکستگی شد.

گفته شده زندانبانان تا ۲۴ ساعت پس از بازداشت، هیچ اقدامی برای درمان این زندانی انجام ندادند و پس از یک شبانه‌روز تحمل درد شدید، این فعال مدنی را به بیمارستان سنندج منتقل کردند. وی در بیمارستان برای گچ گرفتن دستش، به اتاق عمل منتقل و پس از جراحی مجدداً به زندان بازگردانده شد.

«منیژه صادقی» مادر چهار فرزند است و پس از بازداشت و تحمل زندان در گذشته، به دلیل مشکلات قلبى، فشار خون و سردردهاى شدید تحت درمان بوده است. او پیش‌تر در آذرماه ١٣٩٠، به اتهام “اخلال در نظم عمومى” بازداشت و به تحمل ۹۱ روز حبس محکوم شده بود، که در اسفندماه همان سال آزاد شد.

تصاویر مربوط به یک ماه قبل و بعد از زندان «منیژه صادقی» همراه با مادر وی است.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل