حمیدرضا امینی؛ “من هم سلب تابعیت خود را از نظام جمهوری اسلامی اعلام می‌کنم”

در پی انتشار خبر اعلام سلب تابعیت، محمدعلی طاهری، زندانی عقیدتی محبوس در زندان اوین، حمیدرضا امینی، فعال مدنی و زندانی سیاسی، در نامه‌ای سرگشاده از زندان اوین، نوشته‌است: «برایم مهم نیست هویتم چه می‌شود؟ من نیز اعلام‌ برائت از ظلم و سلب تابعیت خود را از نظام جمهوری اسلامی، از کشورم، با تمامی عشقی که به آن دارم را اعلام می‌کنم».

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، حمیدرضا امینی، (آریوبرزن) همچنین، در بخشی از یادداشتش به “ظلم‌های پی‌در‌پی که در حق محمدعلی طاهری و نقض قانون در روند پرونده‌اش از سوی ضابطین قضایی” صورت گرفته، اشاره می‌کند.

متن نامه حمیدرضا امینی که نسخه‌ای از آن برای کمپین ارسال شده، را بخوانید:

“به نام یزدان پاک

سعادت این رو داشتم که یکی از هم بندی‌های دکتر محمدعلی طاهری در زندان اوین، (مرد عشق و کمال و اسطوره مقاومت) باشم. بنده طی این مدت که ایشان را شناختم به حقانیت استاد عزیز ایمان آوردم ، پس؛ پیرو ظلم‌های پی در پی که در حق استاد عزیز و نقض قانون در روند پرونده توسط مسولین ضابط و حبس‌های ناعادلانه که به ایشان روا داشتند، من نیز ترک تابعیت خود را از نظام جمهوری اسلامی خواهانم.

برایم مهم نیست هویتم چه می‌شود؟
من نیز اعلام‌ برائت از ظلم و سلب تابعیت خود را از نظام جمهوری اسلامی، از کشورم، با تمامی عشقی که به آن دارم را اعلام می‌کنم.
سی‌ام دی‌ماه ۹۷-زندان اوین
حمیدرضا امینی (آریو برزن)”

محمدعلی طاهری، زندانی عقیدتی محبوس در زندان اوین و بنیانگذار عرفان حلقه پس از اتمام دوران محکومیت ۵ ساله خود نه تنها از زندان آزاد نشد، بلکه با اتهام “افساد فی‌الارض” به دلیل فعالیت‌های مشابهی که پیش‌تر در سال ۱۳۹۰ بابت آنها محکوم شده‌بود، مجدداً به ۵ سال حبس تعزیری متهم شده و “با درخواست آزادی مشروط او نیز موافقت نشده‌است.”

او اخیرا اعلام کرده‌است: “سلب تابعیت خود، از حکومت جمهوری اسلامی ایران را خواستارم” و نامه ای در همین خصوص به حسن روحانی، رییس جمهوری ایران نوشته است.

گزارشی از آخرین وضعیت محمدعلی طاهری؛ “سلب تابعیت خود را از نظام جمهوری اسلامی اعلام می‌کنم”/ سند

گفتنی است، حمیدرضا امینی که با حساب کاربری “آریوبرزن” در شبکه‌های اجتماعی فعال بود، روز ۱۱ مهرماه ۹۷ پس از تشکیل جلسه دادگاه رسیدگی به اتهاماتش در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی، به ۱۱ سال زندان محکوم شد.

یک منبع مطلع درخصوص جزئیات این پرونده به کمپین گفته‌بود: “در این جلسه دادگاه حمیدرضا امینی به اتهام “اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی” به ۵ سال حبس تعزیری، به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به ۱ سال حبس تعزیری و به اتهام “توهین به رهبری” به ۲ سال حبس تعزیری محکوم شد”.

از سوی دیگر گزارش شده‌بود که آقای حمیدرضا امینی از بابت اتهام «توهین به مقدسات» پس از تشکیل جلسه دادگاه در مردادماه سال جاری نیز به تحمل سه سال حبس محکوم شده است.

کمپین پیش از این گزارشی در خصوص صدور محکومیت ۱۱ ساله این فعال تلگرامی منتشر کرده‌بود.

حمیدرضا امینی که در فضای مجازی با اکانت “آریوبرزن” فعالیت می‌کرد، روز ۱۱ آذرماه ۱۳۹۶ بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد و تحت بازجویی قرار گرفت، اما به دلیل عدم همکاری با وزارت اطلاعات در ۲۸ بهمن ماه ۱۳۹۶، به زندان تهران بزرگ مشهور به “فشافویه” منتقل شد و به همین دلیل یک بار دست به اعتصاب غذازده بود و طی وعده مسئولین مبنی بر رسیدگی به وضعیت وی اعتصاب غذای خود را شکسته بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید