عباس لسانی به بازداشتگاه اردبیل منتقل شد

عباس لسانی، فعال مدنی که پیش‌تر پس از برگزاری جلسه دادگاه در تبریز بازداشت شده بود، به بازداشتگاه اداره اطلاعات اردبیل منتقل شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، پس از پیگیری های خانواده و نزدیکان آقای عباس لسانی، فعال مدنی که پیش‌تر در ۲۵ دی‌ماه پس از برگزاری جلسه دادگاه بازداشت شده بود، امروز ۳۰ دی ماه ۱۳۹۷ موسی خلیل اللهی دادستان تبریز خبر داده که این فعال مدنی به اداره اطلاعات اردبیل منتقل شده است.

خانواده آقای لسانی همچنین امروز با مراجعه به شعبه ۲ دادگاه انقلاب تبریز پیگیر پرونده‌ جدید وی شدند. احراری قاضی پرونده به آنها گفته است: «حکم صادر شده و متن دادنامه نیز تنها به خود یا وکیل ایشان ارائه خواهد شد».

از اتهامات پرونده جدید عباس لسانی اطلاعی در دست نیست.

نیروهای امنیتی عباس لسانی را در ۱۱ تیرماه امسال در اردبیل بازداشت و به اداره اطلاعات تبریزمنتقل کردند؛ او در شعبه ۱۱ دادیاری این شهرستان از بابت «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به‌خاطر سخنرانی در مراسم خاکسپاری حسن دمیرچی، موزیسن و فعال مدنی تفهیم اتهام شد.

آقای لسانی پس از آزادی با قرار وثیقه در چندین نوبت از شعبه ۲ دادگاه انقلاب تبریز پیامک هایی دریافت کرد که در آن از زمان محاکمه، صدور حکم و به اجرا درآمدن آن خبر می‌داد.

بعدها پس از پیگیری، خانواده آقای لسانی متوجه شدند که دادگاه انقلاب تبریز در حکمی غیابی او را به ۱۰ ماه حبس تعزیری محکوم کرده است. حکمی که با اصرار دادستانی و مدیرکل اداره اطلاعات اردبیل به اجرا گذاشته شده و موجب دستگیری لسانی و انتقالش به زندان تبریز شد.

آقای لسانی، بارها احضارها و ابلاغیه‌هایی را که از طریق پیامک در این پرونده دریافت می‌کرد را غیرقانونی دانسته و اعلام کرده بود که به آنها تمکین نخواهد کرد، از این رو در لحظه اجرای حکم با اعتراض و شکایت علیه این روند، اعتراضش پذیرفته و ضمن تعیین زمان دادرسی مجدد برای این پرونده با قرار وثیقه یکصد میلیون تومانی موقتا آزاد شد.

نویسنده: دانیال بابایانی

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید