ضرب و شتم شدید بهنام ابراهیم زاده و انتقال وی به سلول انفرادی

ساعت ۱۰صبح امروز یکشنبه ۱۰ خردادماه ۱۳۹۴، «بهنام ابراهیم زاده»، زندانی سیاسی و فعال کارگری محبوس در بند «دارالقران» زندان رجایی شهرکرج ، در پی درگیری لفظی با ریاست بند «نجم الدین حسینی » که به درگیری فیزیکی نیز انجامید به سلول انفرادی منتقل شد.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی،درگیری صورت گرفته به علت تهدیداتی بوده است که از سوی«سید نجم‌الدین حسینی»، مسوول بند دارالقرآن که داماد «امیریان» رییس بند دارالقران نیز است به علت رسانه ای شدن اخبار مرتبط با این بند بوده است که «بهنام ابراهیم زاده» را عامل آن می دانسته است.
پیش تر «بهنام ابراهیم‌زاده» از سوی «سید نجم‌الدین حسینی»، بار‌ها جهت انتقالش به بند زندانیان خطرناک و محکوم به اعدام، مورد تهدید قرار گرفته و هر بار نیز از اعزام درمانی این زندانی به بیرون از زندان ممانعت کرده است.
بنا به اخبار به دست آمده اززندان رجایی شهر کرج ضرب و شتم شدید این فعال کارگری، از سوی «سید نجم‌الدین حسینی»رئیس بند و یکی از افسر نگهبانان بند صورت گرفته است و پس از انتقال «بهنام ابراهیم زاده» به سلول انفرادی وی مجددا از سوی یکی دیگر از افسرنگهبانان بند انفرادی به سفارش «سید نجم‌الدین حسینی»رئیس بند مورد صرب و شتم قرار گرفته است.
بند ٢ زندان رجایى شهر معروف به «دارالقران»، یک بند ویژه و مذهبى است که در آن نماز جماعت و خواندن قرآن اجبارى است و زندانیان جرائم مختلف و بعضا خطرناک، در ازاى خواندن و حفظ قرآن و به جا آوردن تشریفات مذهبى، امتیازاتى از قبیل بخشودگى، مرخصى و ملاقات دریافت مى کنند.
شرایط بهنام در بند دارالقرآن اصلا خوب نیست، نماز و قرآن در این بند اجبارى است و زندانیان مذهبى رابطه خوبى با زندانیان سیاسى ندارند، وضعیت جسمى خودش و بیمارى پسرش در بیرون زندان هم باعث شده است که وی اوضاع خوبى نداشته باشد.
در حال جاضر از میزان تنبیه انفرادی این فعال کارگری ، اطلاع دقیقی در دست نیست .
این زندانى سیاسى و فعال حقوق کودکانِ کار که نزدیک به پنج سال در زندان به سر مى برد، ابتدا در خردادماه ۱۳۸۹بازداشت و به ۵ سال حبس و پس از بازگشایى پرونده جدید و محاکمه در دى ماه سال ۱۳۹۳به نه سال ونیم زندان مجدد محکوم شد.
وى پس از ابلاغ حکم جدید، در بند ٢٠٩ زندان اوین بازجویى و سپس به قرنطینه زندان رجایى شهر انتقال و با تصمیم مسئولین زندان به بند دارالقرآن منتقل شده است.
«بهنام ابراهیم‌زاده» به از درد شدید و آرتروز گردن رنج می برد همچنین پیش تر وی از وضعیت بینایی و سوزش چشمانش رنج می برده است.
پیش تز: «سید نجم‌الدین حسینی» مسوول بند دارالقرآن به «بهنام ابراهیم‌زاده» گفته بوده است که در صورت انتقالش به بهداری زندان جهت درمان وی باید مبلغ ۸۰ هزار تومان برای ویزیت بهداری و مبلغ ۸۰۰ هزار تومان برای درمان دندان‌هایش پرداخت نماید. همچنین او باید بابت اتاق ۶ متری که در بند ٢ زندان رجایى شهر معروف به دارالقرآن به همراه دیگر هم‌بندیان خود محبوس است، هزینه‌ای را به عنوان اجاره پرداخت کند.”
چندی پیش نیز «سید محمدرضا عالی پیام » زندانی سیاسی و شاعر طنزپرداز، درروز سه شنبه ۸ اردیبهشت ماه ۱۳۹۴ به علت ارتباط داشتن و همبندی بودن با به دفتر ریاست زندان رجایی شهر کرج احضار و مورد بازخواست قرار گرفت.
همچنین به این زندانی سیاسی تذکر داده شد که هیچگونه ارتباطی با بهنام ابراهیم زاده فعال کارگری و کودکان کار نداشته باشدوپس از بازجویی و بازخواست وی را از سالن ۵ به سالن ۶ دارالقرآن انتقال داده اند.
«نیما ابراهیم زاده» فرزند «بهنام ابراهیم‌زاده»به بیماری سرطان خون مبتلاست و این موضوع بر نگرانی ها و شرایط روحی این فعال کارگری افزوده است .

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید