بی‌توجهی مسئولان زندان اوین به مشکل تماس تلفنی زندانیان بند ۸ زندان اوین

مسئولان زندان اوین نسبت به مشکل تماس تلفنی زندانیان محبوس در بند ۸ زندان اوین بی‌توجه‌اند.

منابع آگاه، به کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، گفته‌اند: «زندانیان محبوس در بند ۸ زندان اوین با مشکل تماس تلفنی با خانواده‌های خود مواجه شده‌اند و دلیل آن‌را کمبود دستگاه‌های تلفن و شمار زیاد زندانیان محبوس در این بند عنوان کرده‌اند».

یک منبع مطلع در این خصوص به گزارشگر کمپین گفت: «در اندرزگاه ۸ زندان اوین ۸۰۰ زندانی وجود دارد که از ۴۰ عدد تلفن، آن هم فقط در طول شبانه روز ۱۲ ساعت از آن می‌توانند استفاده کنند و هر نفر فقط نیم ساعت فرصت تماس با بیرون از زندان را دارد».

این فرد افزود: «این در حالی است که حدود یک سوم از وقت استفاده از تلفن صرف ورود شماره‌های مربوطه به ال کارت‌هایی می‌شود که امکان تماس را فراهم می‌سازد و مشکل دیگر این است که با هر تلفن فقط چند دقیقه می‌توان صحبت کرد و این نیم ساعت را باید به چند نوبت تقسیم کرد».

وی در ادامه اضافه کرد: «علاوه بر آن در اوین همانند تمام مملکت آفت زده‌ی ما حق کشی و پارتی بازی وجود دارد و وقت تلفن به طور مساوی بین همه تقسیم نمی‌شود. این مشکل باعث شده بر سر تماس تلفن بین زندانیان تنش و در مواردی اصطکاک ایجاد می‌شود؛ خود زندانیان پیشنهاد داده‌اند که هزینه افزایش تعداد تلفن ها را پرداخت کنند که با مخالفت مدیریت زندان مواجه شده و این در حالی است که افزایش تعداد تلفن ها هزینه ی بسیاراندک دارد».

لازم به توضیح است؛ این زندانی که خواست نامش فاش نشود گفته‌است: «این تعداد تلفن فقط جوابگوی ۵۰۰ زندانی است.»

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید