صدور حکم ۲۲ سال حبس تعزیری برای چهار شهروند در دادگاه‌های ارومیه و سنندج

طی روزهای اخیر، چهار شهروند از شهرهای ارومیه، پیرانشهر و سنندج، مجموعا به ۲۲ سال حبس تعزیری محکوم شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، “کمال عبداللهی” ، “محمد پتایش” و “عصمت سلحشور”  از سوی دادگاه انقلاب ارومیه به ترتیب به ۷ ، ۷ و ۵ سال حبس تعزیری محکوم شدند، همچنین “مختار زارعی” روزنامه‌نگار و فعال مدنی ساکن سنندج نیز به سه سال حبس تعزیری محکوم شد.

“عصمت سلحشور” شهروند ساکن روستای فلکان از توابع منطقه‌ی مرگور ارومیه که اوایل اردیبهشت ماه سال جاری از سوی حفاظت اطلاعات سپاه بازداشت شده بود، در دادگاه انقلاب این شهر با اتهام «همکاری با احزاب مخالف حکومت» به پنج سال حبس تعزیری محکوم شد.

“مختار زارعی” روزنامه‌نگار و فعال مدنی ساکن شهر سنندج که در اواخر تیر ماه سال ۹۷ پس از احضار به دادگاه سنندج بازداشت و پس از دو هفته با قید وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی آزاد شده بود از سوی شعبه دوم دادگاه انقلاب، با اتهامات «توهین به رهبری» و «تبلیغ علیه نظام» به سه سال حبس تعزیری محکوم شد.

“کمال عبداللهی” شهروند محبوس در زندان ارومیه در اردیبهشت ماه سال جاری بازداشت و پس از سه ماه بازجویی در بازداشتگاه اداره اطلاعات ارومیه به بند ۳-۴ عمومی این زندان منتقل شد از سوی دادگاه انقلاب ارومیه، بابت اتهام «جاسوسی برای آمریکا» به هفت سال حبس تعزیری محکوم شد.

“محمد پتایش” شهروند دیگری است که در زندان ارومیه محبوس است و در اسفندماه سال ۹۶ از سوی ماموران اطلاعات سپاه در پیرانشهر بازداشت و پس از اتمام دوره بازجویی در پاییز سال ۹۷ به زندان ارومیه منتقل شد. او نیز از سوی دادگاه انقلاب ارومیه، بابت اتهام «جاسوسی برای آمریکا» به هفت سال حبس تعزیری محکوم شد.

“کمال عبداللهی”، “محمد پتایش” و “عصمت سلحشور” هم اکنون در زندان مرکزی ارومیه به سر برده و احکام صادره از سوی دادگاه انقلاب، در زندان به آنان ابلاغ شده است و مختار زارعی که روز سه‌شنبه ۱۶ مرداد با قید وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی، آزاد شده‌‌بود و در انتظار دادگاه تجدیدنظر است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید