تداوم بازداشت یک شهروند اهوازی در بازداشتگاه اطلاعات

هادی صالح پور، شهروند ساکن اهواز که در آذرماه سال جاری از سوی نیروهای امنیتی بازداشت‌شده بود، کماکان در بازداشت بسر می‌برد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، هادی صالح پور، از اهالی زویه شهر اهواز که در آذرماه امسال از سوی مأموران اداره اطلاعات این شهر بازداشت‌شده است، پس از گذشت یک ماه و نیم، کماکان به‌صورت بلاتکلیف در بازداشتگاه اطلاعات بسر می‌برد.

یک منبع آگاه در رابطه با وضعیت این شهروند اهوازی به کمپین گفت: «هادی صالح پور شهروند اهل سنت اهواز، از زمان بازداشت تاکنون تنها موفق به یک بار تماس تلفنی با خانواده‌ها خود شده و از وضعیت او پس از تماس تلفنی هیچ اطلاعی در دست نیست.»

هادی صالح پور، ۲۹ ساله متأهل و داری دو فرزند است.

تاکنون علیرغم پیگیری‌ها انجام‌شده از سوی خانواده اطلاع دقیقی از دلایل بازداشت این شهروند اهوازی در دست نیست و خانواده این شهروند در نگرانی  و بی خبری از وضعیتش بسر می‌برند.

در سال‌های اخیر هزاران تن از جوانان عرب اهل اهواز در شهرهای مختلف به مذهب اهل سنت گرایش پیدا کردند و این امر باعث شد که نظام نسبت به این پدیده واکنش  نشان داده و صدها نفر را تبعید و یا بازداشت کند.

پس از انقلاب ۱۳۵۷ باروی کار آمدن جمهوری اسلامی در ایران فعالان اهل سنت در خوزستانی متحمل فشارهای زیادی ازجمله شکنجه، زندان،  تبعید و مصادره اموال شده‌اند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید