احضار کارگران شرکت نیشکر هفت‌تپه به اداره اطلاعات شوش/ محمد خنیفر بازداشت شد

محمد خنیفر و ایمان اخضری از کارگران شرکت نیشکر هفت تپه روز شنبه به ستاد خبری اداره اطلاعات شوش احضار و محمد خنیفر بازداشت‌ شد.

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران، روز شنبه ۶ بهمن ۱۳۹۷، یک روز پس از اعتصاب چندساعته بخش‌هایی از کارگران شرکت نیشکر هفت تپه در روز جمعه که در اعتراض به بازداشت مجدد اسماعیل بخشی و خبر حضور اسد بیگی (امید اسد بیگی عضو هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت و احسان اسد بیگی نایب‌رییس شرکت هفت تپه) در شرکت صورت گرفت، حوالی ظهر شنبه، ستاد خبری اداره اطلاعات شوش تعدادی از کارگران را احضار و مورد بازجوئی قرارداد. ازجمله احضار شدگان محمد خنیفر و ایمان اخضری از نماینده‌های کارگری بودند که روز گذشته ایمان اخضری در محل شرکت دیده‌شده، اما محمد خنیفر در ستاد خبری اداره اطلاعات شوش بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل‌شده است.

بر اساس این گزارش موج احضار کارگران این مجتمع بزرگ کشت و صنعت به ستاد خبری اداره اطلاعات شوش که از ظهر شنبه آغازشده و همچنان ادامه دارد و بنا بر برخی خبرهای تأیید نشده به جز محمد خنیفر، کارگران دیگری نیز بازداشت‌شدند.

ساعت ۲۳.۵۵ روز یکشنبه ۳۰ دی‌ماه، اسماعیل بخشی از کارگران شرکت هفت تپه در منزلش شخصی خود مجدداً بازداشت شد.

بازداشت سپیده قلیان و اسماعیل بخشی، پس‌ازآن صورت گرفت که صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران در مستندی با عنوان «طراحی سوخته»، اعترافات اجباری اسماعیل بخشی، سپیده قلیان و جمعی از فعالان مدنی را منتشر کرد.

لازم به توضیح است؛ سپیده قلیان صبح روز یک‌شنبه ۳۰ دی‌ماه به همراه برادرش در منزل پدری خود بازداشت شد.  دلیل بازداشت برادر سپیده قلیان، مهدی قلیان  اعتراض و مقاومت در برابر مأموران  امنیتی عنوان شده است.

اسماعیل بخشی، پیش از این  نیز در روز یک‌شنبه ۲۷ آبان‌ماه در شهر شوش به همراه چند تن دیگر بازداشت و روز چهارشنبه ۲۱ آذرماه، با سپردن وثیقه ۴۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت از زندان آزاد شد. وی پس از آزادی در نامه‌ای از اعمال شکنجه و ضرب و جرحش توسط بازجویان در طول روند دادرسی خبر داد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید