علی نجاتی به مرخصی اعزام شد

روز جاری دوشنبه ۸ بهمن‌ماه، علی نجاتی، رییس سابق و از اعضای سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه که از سوی  ماموران امنیتی و انتظامی در منزل شخصی‌اش بازداشت شده‌بود، به مرخصی درمانی اعزام شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، پیش از این دادستانی اندیمشک با مانع تراشی از پیگیری روند درمان این فعال کارگری جلوگیری می‌کرد، اما بنا به اطلاع تلگرام سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه، او صبح امروز به مرخصی درمانی اعزام شده‌است.

علی نجاتی قبلا اعلام کرده بود که با دستبند و پابند در هیچ مرکز پزشکی و یا دادگاهی حاضر نخواهد شد، بر اساس درخواست خانواده اش قرار بود که چند روز مرخصی به نامبرده داده شود تا بتواند کارهای مربوط به پزشکی قانونی را با همراهی خانواده انجام دهد.

در آخرین مرحله مراجعات مکرر خانواده، برای اعزام وی به مرخصی درمانی، قرار بر این شد که نامبرده با گذاشتن ۲ فیش حقوقی به مرخصی پزشکی بیاید.

لازم به توضیح است؛ شرایط زندان برای سلامت علی نجاتی مضر بوده و شلوغی بند و فضای بسته بیماری او را تشدید می کند.

کمپین روز گذشته در گزارشی با عنوان “کارشکنی دادستانی اندیمشک برای مرخصی پزشکی علی نجاتی” به این موضوع اشاره کرده‌بود.

علی نجاتی، به همراه پسرش پیمان در روز پنج‌شنبه ۸ آذر ۱۳۹۷، توسط  ماموران امنیتی در منزلش بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

برخی منابع در آن زمان گزارش داده بودند که علی نجاتی، عضو سندیکای هفت تپه به دلیل محکومیت قبلی برای اجرای حکم‌اش دستگیر شده است؛ اما در مراحل بعدی با مراجعه وکیل مشخص شده که پرونده جدیدی برای او به اتهام «شرکت در اعتصابات هفت تپه» مفتوح شده است.

در زمان بازداشت این فعال کارگری گزارش شده بود که ماموران امنیتی بدون در دست داشتن حکم قضایی وارد منزل  شده و پس از ضرب و جرح  علی نجاتی و دیگر اعضای خانواده اقدام به بازداشت وی و پسرش کردند.

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه با تایید این گزارش و ضمن اعلام انزجار از ادامه بازداشت غیر قانونی علی نجاتی، طی بیانیه ای خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط وی شد و هشدار داده بود که مسئولیت هرگونه عارضه جسمانی ایجاد شده برای علی نجاتی، مستقیما بر عهده ی مقامات قضایی و امنیتی است.

دوم دی‌ماه، علی نجاتی طی تماس تلفنی از زندان شوش اعلام کرده بود که از بازداشتگاه امنیتی به بند “سلامت” این زندان منتقل شده است.

علی نجاتی تا کنون بارها به دلیل فعالیت های صنفی و سندیکایی مورد تعقیب و بازداشت قرار گرفته است.

وی پیش تر در روز سه شنبه ۲۴ شهریورماه ۱۳۹۴، از سوی ماموران امنیتی بازداشت و پس از ۳۴ روز بازداشت، با قرار وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی آزاد شد.

علی نجاتی در سال ۸۸ نیز از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و به احکام زندان محکوم شده بود.

بیشتر بخوانید:

کارشکنی دادستانی اندیمشک برای مرخصی پزشکی علی نجاتی

علی نجاتی، فعال کارگری به بند سلامت زندان شوش منتقل شد

علی نجاتی از اعضای سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه بازداشت شد

احضار علی نجاتی فعال کارگری به دادگاه

آزادی علی نجاتی فعال کارگری با قید وثیقه

ملاقات علی نجاتی فعال کارگری با خانواده در زندان

ملاقات علی نجاتی فعال کارگری با خانواده در زندان

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید