اجرای حکم اعدام یک زندانی در زندان مرکزی زنجان

صبح روز چهارشنبه، ۳ بهمن ماه حکم اعدام یک زندانی در زندان مرکزی زنجان به اجرا درآمد؛ این زندانی در سال ۹۴ به اتهام قتل در دادگاه زنجان به قصاص نفس محکوم شده بود.

هویت این زندانی «امیر نصرت‌خواه» ‌۳۸ ساله، فرزند غلامحسین عنوان شده است.

او در خرداد ماه سال ۱۳۹۴در شهر طارم به اتهام قتل عمد بازداشت و در دادگاه جنایی زنجان محاکمه و به قصاص نفس محکوم شده بود.

یک منبع مطلع درباره جزئیات اتهامات وی به سازمان حقوق بشر ایران گفته است: «نصرت‌خواه مبلغ ۱۱ میلیون تومان به (ف) [مقتول- نام مقتول نزد سازمان حقوق بشر ایران محفوظ است] بدهکار بود و سفته دستش داشت، اما نتوانسته بود که این پول را پرداخت کند. (ف) برای اینکه به پول خود برسد اساس نصرت‌خواه را به بیرون از خانه ریخت تا برایشان مشتری پیدا کند و حراجشان کند که درگیر می‌شوند و (ف) به قتل میرسد،» این منبع همچنین گفت: «نصرت‌خواه مستاجر بود و در زمان قتل یک فرزند ۶ ساله هم داشت».

بر اساس این گزارش، امیر نصرت‌خواه یک روز قبل از اجرای حکم به همراه چنگیز امانی و علی [فامیل نامعلوم] جهت اجرای حکم به سلول انفرادی منتقل شدند ولی حکم اعدام دو تن دیگر به‌خاطر کسب رضایت از شاکی پرونده‌شان اجرا نشده است.

اعدام این زندانی تا لحظه تنظیم این خبر از سوی رسانه‌های داخل ایران اعلان نشده است.

طبق گزارش واحد آمار سازمان حقوق بشر ایران ۲۴۰ اعدام از میان ۵۱۷ اعدام در سال ۲۰۱۷ با اتهام قتل عمد صورت گرفته است. عدم درجه بندی برای قتل عمد در ایران باعث می‌شود هر نوع قتلی فارغ از شدت و ضعف و انگیزه متهم، منجر به صدور حکم اعدام شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل