ادامه بی‌خبری از وضعیت اعضای بازداشت شده نشریه «گام»

از وضعیت سه تن از اعضای نشریه «گام» که در دی‌ماه امسال بازداشت شده بودند هیچ اطلاعی در دست نیست، گزارش شده خانواده این افراد به مدت یک هفته است که از وضعیت فرزندشان بی‌اطلاع هستند و عدم پاسخگویی مراجع قضایی و امنیتی، نگرانی خانواده ها را افزایش داده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، از وضعیت سه تن از اعضای نشریه «گام» به نام های « علی امیر‌قلی»، «امیرحسین محمدی‌فر»، «ساناز اله‌یاری» هیچ اطلاعی در دست نیست.

منابع نزدیک به این افراد به کمپین گفتند: «به مدت یک هفته است که علی امیر قلی، امیر حسین محمدی فر و ساناز اله‌یاری هیچ تماسی با خانواده خود نداشته‌اند و با توجه به عدم پاسخگویی مراجع قضایی و امنیتی، خانواده ها نگران وضعیت فرزندانشان هستند».

با توجه به بیماری آقای امیرقلی این نگرانی ها افزایش یافته است؛ او به بیماری دیابت مبتلا است و باید حداقل ۴ نوبت انسولین خاصی را که پزشک معالجش برای وی در نظر گرفته است را تزریق کند.

بیشتر بخوانید:

 امیرحسین محمدی فر و همسرش ساناز اله یاری از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شدند

• علی امیرقلی، از اعضای هیئت تحریریه نشریه «گام» بازداشت شد

• گزارشی از وضعیت چهار تن از بازداشت‌شدگان نشریه «گام»/ علی امیرقلی به زندان اوین منتقل شد

شب چهارشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۷، امیرحسین محمدی‌فر و همسرش ساناز اله‌یاری سردبیر و عضو تحریریه نشریه «گام» در منزل پدری خود بازداشت شدند.

نیرو های وزارت اطلاعات در ۲۴ دی‌ماه ۹۷ علی امیر‌قلی را نیز پس از بازداشت، او را به زندان اوین در تهران منتقل کردند. آقای امیرقلی در منزل شخصی خود واقع در شهرستان بابلسر بازداشت شده بود.

این اولین‌بار نیست که اعضای این نشریه بازداشت می‌شوند، پیش از این عسل محمدی از اعضای تحریریه نشریه «گام»، روز ۱۳ آذرماه بخاطر حمایت از حقوق کارگران نیشکر هفت تپه و فولاد اهواز در منزل شخصی خود بازداشت شد. او نهایتا در ۱۵ دی‌ماه ۹۷ با تامین وثیقه ۴۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت و تا زمان تکمیل روند دادرسی از زندان اهواز آزاد شد.

نشریه گام یک نشریه سیاسی، صنفی و فرهنگی است که تا کنون سلسله یادداشت‌هایی را با موضوع‌های کارگری در پیوند با اعتراض‌های اخیر در ایران منتشر کرده است.

مطالب مرتبط:

• گزارشگران بدون مرز؛ بازداشت یک شهروند خبرنگار برای پوشش خبرهای اعتصاب‌های کارگری را محکوم کرد

• عسل محمدی با سپردن وثیقه آزاد شد

• ۲۹ روز بازداشت؛ گزارشی از آخرین وضعیت عسل محمدی، فعال حقوق کارگری

• دلنوشته ای از امیر امیر قلی زندانی سیاسی و فعال چپ گرا

امیرحسین محمدی فر و همسرش ساناز اله یاری از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شدند

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید