زندان قرچک: گزارشی از وضعیت نامناسب شکوفه یداللهی

هوای آلوده به دود مواد مخدر و دخانیات باعث شدت یافتن سردردهای مزمن، بی‌حالی و ضعف «شکوفه یداللهی» درویش زن زندانی در زندان قرچک شده است.

میزان درد او تا حدی بوده که به گفته‌ی هم‌بندی‌های وی “از شدت سردرد و ضعف، توان حرکت و حتی تکلم خود را از دست داده است”.

«شکوفه‌ یداللهی» در حادثه‌ی گلستان هفتم با ضرب و جرح بازداشت شد، شدت ضرب و جرح ها به حدی بود که در زمان بازداشت جمجمه  سر وی آسیب دید.

خانم یداللهی پس از درمان به سردرد مزمن مبتلا شده و به بنا به نظر پزشکان معالج، او باید در محلی پاک و دور از آلودگی‌های ناشی از مصرف مواد مخدر و دخانیات نگهداری شود.

وب‌سایت مجذوبان نور با تایید این خبر نوشته است که «الهام احمدی» و «سپیده مرادی» دو زن درویش هم‌بند خانم یداللهی از صبح امروز  ۸ بهمن‌ماه ۱۳۹۷ در ورودی سالن زندان تجمع کرده و خواهان درمان وی شده‌اند.

مسئولان زندان قرچک پیش‌تر زندانیان مالی را از بند سلامت که زنان درویش در آنجا نگهداری می شوند خارج کرده و زنان زندانی جرائم سرقت و مواد مخدر و قتل را به بند سلامت منتقل کردند. زنان درویش می‌گویند: “مسئولان زندان قرچک هیچ کنترلی روی مصرف مواد مخدر و دخانیات در این بند ندارند و فضای عمومی بند و سرویس‌های بهداشتی و حمام آن نیز محل مصرف مواد زندانیان است”.

زنان درویش زندانی همچنین گفته‌اند که وجود زندانیان زن مبتلا به «بیماری سل» در بند سلامت باعث افزایش نگرانی آنها شده است.

درویشان زندانی بارها از مسئولان سازمان زندان‌ها خواسته‌اند تا اصول آیین‌نامه اجرایی زندان‌ها را رعایت کنند.

آیین‌نامه اجرایی زندان‌ها مجموعه‌ای از قوانینی است که مسئولان زندان‌ها را مقید به برخورد قانونی با زندانیان می‌کند؛ یکی از اصول این آیین‌نامه تصریح می‌کند که زندانیان سیاسی به تناسب جرم و اتهام باید در محلی جدا از زندانیان بزه‌های اجتماعی نگهداری شوند. اما اینک صدها درویش زندانی زن و مرد در میان زندانیان جرائم سرقت و مواد مخدر و قتل دوران محکومیت خود را سپری می‌کنند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید