اعتراضات دی‌ماه ۹۶: صدور احکام زندان برای یک نوجوان ۱۸ ساله ساکن مشهد

یک نوجوان دبیرستانی که در اعتراضات دی‌ماه سال گذشته بازداشت شده بود، طی حکمی از سوی شعبه چهارم دادگاه انقلاب مشهد به تحمل ۳ سال حبس تعزیری محکوم شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، «مهدی فرطوسی»، نوجوان ۱۸ ساله از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری دی‌ماه ۹۶، طی حکمی توسط شعبه چهارم دادگاه انقلاب مشهد به اتهامات «اخلال در نظم» و «توهین به رهبری»  به تحمل ۳ سال حبس تعزیری محکوم شده است.

منابع مطلع به کمپین گزارش دادند که آقای فرطوسی هم‌اکنون در بند ۳ زندان وکیل آباد مشهد نگهداری می‌شود. او قبل از بازداشت در مسافرخانه‌ای مشغول به کار بوده و همزمان در مقطع چهارم دبیرستان مشغول تحصیل بوده است.

نیروهای امنیتی این نوجوان اهل مشهد را در ۲۰دی ۹۶ به خاطر حضور در اعتراضات دی‌ماه، در منزل شخصی‌اش بازداشت شد. این بازداشت همراه با تفتیش منزل و ضبط لوازم شخصی او بوده است.

یک منبع مطلع به کمپین گفت: «پس از بازداشت، دادگاه در قبال آزادی موقت‌اش برای او قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی صادر کرد ولی خانواده مهدی به‌خاطر مشکلات مالی نتوانست وثیقه را تامین کند».

در اعتراضات دی‌ماه، تعداد پرشماری از افراد در شهرهای مختلف بازداشت و مورد بازجویی قرار گرفتند. در این اعتراضات دست‌کم ۲۵ تن کشته و حدود ۵ هزار نفر نیز بازداشت شدند.

برخی از بازداشت‌شدگان با تامین وثیقه و تا زمان برگزاری دادگاه آزاد شده‌اند و برخی از آنها نیز به زندان منتقل شده‌اند. با این حال کماکان از سرنوشت و یا محل نگه‌داری شماری از بازداشتی‌ها اطلاع دقیقی در دست نیست.

آغاز اعتراضات در شهر مشهد در تاریخ ۸ دی‌ماه ۱۳۹۶ بود، اما ناآرامی‌ها به سرعت به شهرهای دیگر گسترش یافت و نیروهای امنیتی  نیز با خشونت کشنده روزافزون به این اعتراضات پاسخ داده‌اند.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل