گفتگویی با مادر پروین محمدی؛ “از شما می‌خواهم، صدای ما باشید”/ اعتراض وکیل پرونده به قرار بازداشت موکلش

parvin_mohammadi-kampainhr.info_

نهم بهمن‌ماه ۹۷، مأموران کلانتری ۱۱ فردیس کرج، پروین محمدی، فعال کارگری و نائب رییس اتحادیه آزاد کارگران ایران، را بازداشت کردند.

این فعال کارگری، پنج‌شنبه ۱۱ بهمن‌‌ماه، در حالی که وثیقه ۳۰۰میلیون تومانی‌اش پذیرفته نشد، با قرار بازداشت موقت ۱ ماهه به زندان کچویی کرج منتقل شد.

مادر پروین محمدی، در خصوص آخرین وضعیت دخترش و نحوه بازداشت او می‌گوید.

روز شنبه ١٣ بهمن‌ماه، صغرا شرف‌الدین، مادر پروین محمدی، در گفتگویی با رادیو فرهنگ در خصوص آخرین وضعیت دخترش گفت: «من اطلاع درستی ندارم که به چه علت او را به زندان کچویی کرج منتقل کرده‌اند. من به دلیل از کار افتادگی نمی توانم پیگیر کارش باشم. ولی خبر دارم که برای او وثیقه ٣٠٠ میلیون تومانی صادر کردند، ولی او را به زندان کچویی کرج منتقل کردند. ولی جرم او چه بود؟ او فقط در طول سال‌ها از حقوق کارگران دفاع می‌کرد.»

خانم شرف‌الدین، به دلیل از کارافتادگی امکان پیگیری وضعیت فرزند، برایش امکان‌پذیر نیست و اطلاع درستی از اتهامات احتمالی طرح شده برای خانم محمدی ندارد.

او می‌گوید:‌ «هنوز نمی‌دانیم، اتهاماتی که برای او طرح شده چیست؟ و هنوز معلوم نشده که جرم ایشان چیه؟ من ارتباطی با وکیل او نداشته‌ام و چند تن از دوستان رفته‌اند برای ملاقات با او و در طول مدتی که به زندان منتقل شده یک‌بار تماس گرفت و از شرایط خودش گفت».

مادر پروین محمدی، فعال کارگری اضافه‌کرد: «اما من از شما می‌خواهم که صدای ما باشید. ما چه کاری کردیم. او هیچ وقت برای کسی بد نخواسته و فقط وقتش خودش را برای کارگران و کودکان گذاشته بود. زمانی که در کلانتری تحت بازداشت بود گفتند برایش وثیقه بیاورید اما وقتی وثیقه تامین شد. گفتند دستور از بالاست و به زندان کچویی منتقل کردند. من از دیروز صبح تا کنون هیچ خبری از او ندارم و امیدوارم روزی حقیقت روشن شود».

از سوی دیگر، محمدعلی جداری فروغی، وکیل مدافع پروین محمدی، روز جاری یک‌شنبه ۱۴ بهمن‌ماه ۱۳۹۷، به ایلنا گفته‌است که به قرار بازداشت موکلش اعتراض کرده و از ارجاع پرونده به شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری ۲ شهرستان فردیس خبر داده‌است.

این وکیل دادگستری گفت: «امیدوارم رسیدگی به قرار بازداشت به نتیجه برسد و قرار بازداشت به وثیقه تبدیل شود. موکلم از میگرن شدید رنج می‌برد و این بیماری، تحمل حبس را برای او دشوار می‌سازد».

پروین محمدی، فعال کارگری و نائب رییس اتحادیه آزاد کارگران ایران، از سوی مأموران کلانتری ۱۱ فردیس کرج در روز سه‌شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۷، بازداشت شد و روز پنج‌شنبه ۱۱ بهمن‌‌ماه، در حالی که وثیقه ۳۰۰میلیون تومانی‌اش پذیرفته نشد، با قرار بازداشت موقت ۱ ماهه به زندان کچویی کرج منتقل شد.

او یک روز پیش از بازداشت، در روز هشتم بهمن‌ماه، برای آنچه «پاسخ گویی به اتهام ها»‌ نامیده شده، به وزارت اطلاعات، احضار شده بود.

اتحادیه آزاد کارگران ایران اشاره کرده‌بود که احضار پروین محمدی پس از آن انجام شده که جعفر عظیم‌زاده،‌ دبیر هیات مدیره این تشکل کارگری،‌ برای اجرای حکم شش سال زندان فراخوانده شده است.

جعفر عظیم‌زاده، فعال کارگری و دبیر هیات مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران که او هم سه‌شنبه ۹ بهمن‌ماه، توسط مأموران کلانتری ۱۱ فردیس کرج بازداشت شده‌بود، روز شنبه ۱۳ بهمن‌ماه، به اندرزگاه ۸، بند ۸ زندان اوین منتقل شده‌است.

بیشتر بخوانید:

آخرین وضعیت جعفر عظیم‌زاده

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید