ابوبکر رستمی، زندانی محکوم به اعدام به قرنطینه زندان زاهدان منتقل شد

ابوبکر رستمی، زندانی محکوم‌ به اعدام محبوس دربند ۳ زندان زاهدان، به بند قرنطینه این زندان منتقل شد.

به گزارش کمپین فعالین بلوچ، صبح روز سه شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۷، به دستور خسروی، رئیس زندان مرکزی زاهدان، ابوبکر رستمی زندانی محکوم‌به اعدام به دفتر مدیر زندان احضار و سپس به قرنطینه منتقل شد.

به گزارش منابع آگاه به کمپین بلوچ، خسروی رییس زندان زاهدان، ابوبکر رستمی را به گزارش کردن موارد نقض حقوق زندانیان به سازمان‌های حقوق بشری متهم کرده است.

ابوبکر رستمی پیش‌ازاین دربند سه زندان مرکزی زاهدان نگهداری بسر می‌برد.

یک منبع آگاه در این خصوص گفت: “با توجه به متهم کردن ابوبکر رستمی به گزارش کردن موارد نقض حقوق زندانیان و مشکلات آنها به سازمان‌های حقوق بشری، احتمالاً وی را به‌جایی نامعلومی تبعید کنند”.

این منبع اضافه کرد: “چند وقت پیش رئیس زندان زاهدان، وحید هوت زندانی بند سه و چند زندانی دیگر را به اتهام گزارش نقض حقوق زندانیان به سازمان‌های حقوق بشری به مکان نامعلومی منتقل کردند”.

ابوبکر رستمی پیش‌تر به همراه جمعی از زندانیان سیاسی محبوس در زندان زاهدان، طی نامه‌ای خطاب به جاوید رحمان گزارشگر  حقوق بشر سازمان ملل در امور ایران، خواستار دفاع وی از حقوق ازدست‌رفته زندانیان سیاسی شده بودند.

سه زندانی سیاسی محکوم به اعدام طی نامه ای سرگشاده ضمن طرح ادعای “بی گناهی” خود از شکنجه های روحی و جسمی توسط ماموران سپاه و اطلاعات سخن گفتند. آنان اتهامات منتسبه به خود را “واهی” خواندند.

ابوبکر رستمی، متولد ۱۳۷۳ شهرستان ثلاث‌بابانی از توابع استان کرمانشاه، دانشجوی ترم چهارم دانشگاه علوم پزشکی زابل در ۲۵ شهریور ماه سال ۹۴ بازداشت شد. وی مرداد ۹۶ از بابت «محاربه و همکاری با گروههای معاند نظام» به حبس و اعدام محکوم شد.

ابوبکر رستمی به همراه دو شهروند دیگر پاکستانی به مدت ۱۱۰ روز بدون حق تماس تلفنی و ملاقات با خانواده در بازداشتگاه سپاه و اطلاعات زاهدان به اتهام عضویت در گروه‌های تندروی مذهبی مورد شکنجه فیزیکی و روحی قرارگرفته سپس به زندان مرکزی زاهدان منتقل شده و به اعدام و پنج سال حبس محکوم شد.

زندانیان محبوس در  زندان زاهدان در شرایط بسیار نامناسبی در این زندان نگهداری می‌شوند، این زندانیان با مشکلات مضاعف و محرومیت‌های مختلفی در ارائه خدمات مواجه هستند، رفتار نامناسب و توهین‌آمیز پرسنل و نقض حقوق مستمر توسط مسئولان زندان زمانی که با اعتراض از سوی زندانیان مواجه شود، زندانیان معترض با پرونده‌سازی به بند قرنطینه منتقل و در برخی موارد به بازداشتگاه‌های امنیتی خارج از زندان نیز منتقل می‌شوند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید