پوریا سپهوند، فعال محیط زیست بازداشت شد

پوریا سپهوند، فعال محیط‌زیست و  یکی از کارشناس موسسه حیات‌وحش «میراث پارسیان» روز گذشته در تهران بازداشت  و به مکان نامعلوم منتقل شد.

بر اساس گزارش های منتشر شده در برخی از شبکه‌های اجتماعی، نیروهای امنیتی روز گذشته شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۷، پوریا سپهوند، کارشناس موسسه حیات‌وحش «میراث پارسیان» را در تهران بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کردند.

از دلیل بازداشت و مکان نگهداری این فعال محیط‌زیست تا این لحظه اطلاعی در دست نیست.

بهمن‌ماه سال گذشته هشت تن از اعضای موسسه حیات‌وحش «میراث پارسیان» به نام‌های «مراد طاهباز»، «سام رجبی»، «امیرحسین خالقی»، «هومن جوکار»، «سپیده کاشانی»، «نیلوفر بیانی» و «طاهر قدیریان»، «عبدالرضا کوهپایه» به همراه کاووس سید امامی رییس این موسسه از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

کاووس سیدامامی، استاد ۶۴ ساله دانشگاه و فعال محیط زیست، در چهارم بهمن و در سکوت خبری از سوی سازمان اطلاعات سپاه پاسداران بازداشت شد.ماموران روز نوزدهم بهمن به خانواده‌اش اطلاع دادند او در زندان خودکشی کرده است. این استاد دانشگاه روز بیست و پنجم بهمن در میان سوالات و ابهامات فراوان خانواده و افکار عمومی و به ویژه جامعه دانشگاهی ایران به خاک سپرده شد.

هشت تن از اعضای موسسه حیات‌وحش پارسیان کماکان در بازداشت بسر می برند.

جلسه اول رسیدگی به پرونده این هشت نفر که به جاسوسی از مراکز نظامی کشور متهم شده‌اند، چهارشنبه ۱۰ بهمن ۹۷برگزار شد.

جزییاتی از دادگاه اول فعالان محیط زیست را بخوانید.

همچنین روز گذشته ۱۳ بهمن دومین جلسه رسیدگی به پرونده فعالان محیط زیست بازداشتی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی، برگزار شد.

دفتر موسسه میراث حیات‌وحش پارسیان پس از بازداشت کاووس سیدامامی و همکارانش در تاریخ چهارم بهمن ماه پلمب شد.

این موسسه توانسته‌بود، در تاریخ سی‌ام اردیبهشت ۸۷ در اداره ثبت شرکت‌ها به صورت رسمی به ثبت برسد و در تاریخ نهم اردیبهشت ۹۱ نیز از طرف نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک موسسه غیرتجاری مجوز خود را دریافت کرد و به صورت یک موسسه غیرتجاری عام‌المنفعه در چارچوب قوانین کشور به فعالیت خود ادامه می‌داد.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل