صدور حکم ۴۳ سال و ۹ ماه زندان برای آتنا دائمی، آتنا فرقدانی، امید علی‌شناس و ئاسو رستمی+عکس

چهار فعال حوزه حقوق کودکان که هم‌اکنون در زندان اوین در حبس هستند، در مجموع به تحمل ۴۳ سال و ۹ ماه زندان محکوم شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، «آتنا دائمی» فعال مدنی و فعال حقوق کودکان محبوس در بند عمومی زنان زندان اوین موسوم به “بند نسوان”، از سوی شعبه‌ی ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست «قاضی مقیسه» به تحمل ۱۴ سال حبس محکوم شد.

«آتنا فرقدانی» فعال حقوق کودکان محبوس در بند ۲-الف سپاه در زندان اوین، از سوی دادگاه انقلاب به ریاست «قاضی صلواتی» به تحمل ۱۲ سال و ۹ ماه حبس محکوم شد که هفت سال و نیم آن طبق ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی جدید قابل اجرا است. گفته شده حکم صادره قطعی نیست و ظرف ۲۰ روز مهلت تجدیدنظرخواهی وجود دارد.

«امید علی‌شناس» فعال حقوق کودکان محبوس در بند ۸ زندان اوین، از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست «قاضی مقیسه» به تحمل ۱۰ سال حبس محکوم شد.

همچنین «ئاسو رستمی» فعال حقوق کودکان محبوس در بند ۸ زندان اوین، از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست «قاضی مقیسه» به تحمل ۷ سال حبس محکوم شد.

گزارشگر «کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی» در تهران گزارش داده که اعضای خانواده‌های «آتنا دائمی» و «امید علی‌شناس»، در مقابل «کانون وکلای دادگستری» در تهران در کنار «نسرین ستوده» زندانی سیاسی سابق، وکیل دادگستری و عضو کانون مدافعان حقوق بشر، «محمد نوریزاد»، «دکتر محمد ملکی» از منتقدان حکومت اسلامی ایران و مادر «سعید زینالی»، در اعتراض به احکام صادره برای فرزندانشان دست به تحصن زدند.

تصاویر زیر مربوط به تحصن اعتراضی امروز دوشنبه ۱۱ خردادماه ۱۳۹۴، خانواده‌های «آتنا دائمی» و «امید علی‌شناس» است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید