گزارشی از مشکلات زندانیان زندان سراوان

زندان سراوان از جمله محروم‌ترین زندان های استان سیستان و بلوچستان است که تاکنون وضعیت زندانیان و شرایط این زندان کمتر رسانه‌ای شده است.

وجود آمار رو به افزایش خودکشی، عدم رسیدگی پزشکی و ضرب و شتم زندانیان در این زندان از جمله مواردی است که همواره مورد اعتراض فعالان حقوق بشر بوده است.

کمپین فعالین بلوچ که اخبار نقض حقوق بلوچ‌ها در ایران را منتشر می‌کند در تازه‌ترین گزارش خود به کم شدن سهمیه غذایی زندانیان محبوس در زندان سراوان اشاره کرده است؛ کاهش سهمیه غذایی زندانیان باعث بروز مشکلات سوء تغذیه در بین زندانیان شده است.

بر اساس این گزارش، هر قرص نان که قبلا در بین ۴ زندانی تقسیم می‌شده حالا به دلایل نامعلومی بین ۸ نفر تقسیم می‌شود.

یک منبع مطلع درباره کیفیت پایین غذا نیز گفته ” کیفیت غذا خیلی پائین و کاملا بی کیفیت است” که این امر موجب بروز مشکلات گوارشی در بین زندانیان شده است.

گزارش های حقوقی بسیاری از نهادهای حقوق بشری از پایین بودن شرایط زندگی در زندان حکایت دارد.

در بسیاری از زندان‌های ایران، با گنجانده شدن نامناسب زندانیان موجب شده که سطح بهداشت و درمان نیز به میزان قابل توجهی کاهش یابد، در برخی موارد مشکلات درمانی حتی موجب مرگ زندانیان نیز شده است.

زندان سراوان در شهرستان سراوان استان سیستان و بلوچستان واقع است؛ این شهرستان با جمعیتی برابر ۲۲۰ هزار نفر در شرقی‌ترین نقطه ایران در فاصله ۱۹۰۶ کیلومتری تهران قرار دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل