وکیل مدافع اسماعیل بخشی به دادسرای شهرستان شوش احضار شد

فرزانه زیلابی، وکیل اسماعیل بخشی با دریافت ابلاغیه‌ای به شعبه سوم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان شوش احضار شده است.

به گزارش رادیو زمانه، خانم زیلابی گفته که روز یکشنبه آینده، ۲۱ بهمن‌ماه ۹۷ در دادسرا حاضر خواهد شد.

او در عین حال اضافه کرده که احضارش، نوعی اعمال فشار بر وکیل پرونده تلقی می‌شود و دارای ایراد قانونی است، چون وکیل، برابر لایحه قانون استقلال کانون وکلا، تکلیف به حفظ اطلاعات موکلین خود را دارد و افشای اسرار توسط وکیل تخلف انتظامی محسوب می‌شود.

بنا به اعتقاد این وکیل دادگستری، برابرِ قانون مجازات اسلامی نیز، افشای اسرار حرفه‌ای جرم تلقی می‌شود و جمع دو عنوان وکیل و مطلع به مناسبت یک پرونده، صحیح نیست.

پیش از این، فرزانه زیلابی، روز چهارشنبه ۱۷ بهمن‌ماه گفته بود که به موکلش سه اتهام جدید «نشر اکاذیب، فعالیت تبلیغی علیه نظام و توهین به مقامات» ‌تفهیم شده است.

اسماعیل بخشی، از کارگران نیشکر هفت‌تپه، چند ساعت پس از سپیده قلیان و برادرش مهدی، در آخرین ساعات روز یک‌شنبه ۳۰ دی‌ماه، در منزل شخصی‌اش بازداشت شد.

بازداشت سپیده قلیان و اسماعیل بخشی، پس از آن صورت گرفت که صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در مستندی با عنوان «طراحی سوخته»، اعترافات اجباری اسماعیل بخشی، سپیده قلیان و جمعی از فعالان مدنی را پخش کرده است.

سپیده قلیان و اسماعیل بخشی هر دو تاکید کرده‌اند که در دوران بازداشت شکنجه شده و این اعترافات در مستند طراحی سوخته تحت آن شکنجه‌ها صورت گرفته است.

فرزانه زیلابی وکیل اسماعیل بخشی در واکنش به پخش مستند «طراحی سوخته»، “اغوای افکار عمومی” را “خیانت به مردم و مخاطبینِ” صدا و سیما دانست و در یادداشت خود که سایت امتداد آن را منتشر کرده، می‌گوید: «این صحنه‌سازى و بازى نابهنجار بى‌پاسخ نخواهد ماند و موکلم علیه صداوسیما و وزیر اطلاعات شکایت مى‌کند.»

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید