تداوم محرومیت حمیدرضا امینی از دسترسی به خدمات پزشکی

‍ مسئولان زندان اوین، علیرغم وخامت حال حمیدرضا امینی، زندانی سیاسی محبوس در بند ۸ سالن ۱۰ زندان اوین، از اعزام او به مراکز درمانی خارج از زندان ممانعت می‌کنند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، حمیدرضا امینی، زندانی سیاسی که محکومیت ۱۱ ساله خود را زندان اوین سپری می‌کند، به دلیل تداوم بیماری‌ گوارشی، سردردهای مزمن و افزایش ضعف جسمانی، نیاز به اعزام به بیمارستان دارد، اما مسئولان زندان از اعزام وی به مراکز درمانی خارج از زندان خودداری می‌کنند.

یک منبع نزدیک به این زندانی به کمپین گفت: «وضعیت او وخیم گزارش شده، تا جایی که گاهی حتی روی پاهای خود نمی‌تواند، بایستد و با توجه به شرایط جسمانی و تداوم بیمارهای گوارشی نیاز به درمان و دسترسی به خدمات پزشکی دارد که تا این لحظه مسئولان زندان از اعزام او به بیمارستان جلوگیری کرده‌اند».

پیش از این در روز چهارشنبه ۱۷ بهمن‌ ۹۷، این زندانی سیاسی به دلیل مشکلات گوارشی به بهداری این زندان منتقل شده‌بود. بنا به گفته منابع آگاه “در بهداری فقط به او چند قرص داده و سرم تزریق کردند و امکانات پزشکی بهداری زندان اوین، محدود است. این زندانی به درمان در مراکز تخصصی خارج از زندان نیاز دارد.”

حمیدرضا امینی به بهداری زندان اوین منتقل شد

حمیدرضا امینی که با حساب کاربری “آریوبرزن” در شبکه‌های اجتماعی فعال بود، روز ۱۱ مهرماه ۹۷ پس از تشکیل جلسه دادگاه رسیدگی به اتهاماتش در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی، به ۱۱ سال زندان محکوم شد.

یک منبع مطلع درخصوص جزئیات این پرونده به کمپین گفته‌بود: “در این جلسه دادگاه حمیدرضا امینی به اتهام “اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی” به ۵ سال حبس تعزیری، به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به ۱ سال حبس تعزیری و به اتهام “توهین به رهبری” به ۲ سال حبس تعزیری محکوم شد”.

از سوی دیگر گزارش شده‌بود که آقای حمیدرضا امینی از بابت اتهام «توهین به مقدسات» پس از تشکیل جلسه دادگاه در مردادماه سال جاری نیز به تحمل سه سال حبس محکوم شده است.

کمپین پیش از این گزارشی در خصوص صدور محکومیت ۱۱ ساله این فعال تلگرامی منتشر کرده‌بود.

حمیدرضا امینی که در فضای مجازی با اکانت “آریوبرزن” فعالیت می‌کرد، روز ۱۱ آذرماه ۱۳۹۶ بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد و تحت بازجویی قرار گرفت، اما به دلیل عدم همکاری با وزارت اطلاعات در ۲۸ بهمن‌ماه ۱۳۹۶، به زندان تهران بزرگ مشهور به “فشافویه” منتقل شد و به همین دلیل یک بار دست به اعتصاب غذا زده‌ و طی وعده مسئولین مبنی بر رسیدگی به وضعیت وی اعتصاب غذای خود را شکسته بود.

مطالب مرتبط:

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید