منصور آروند زندانی سیاسی به اطلاعات ارومیه منتقل شد

«منصور آروند» زندانی سیاسی کُرد که مدتی پیش از زندان مهاباد به زندان میاندوآب منتقل شده بود، سه روز پیش بار دیگر از این زندان به اداره اطلاعات ارومیه منتقل شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، کانون مدافعان حقوق بشر کردستان با اعلام این که انتقال «منصور آروند» در روز شنبه ۹ خردادماه ۱۳۹۴، از زندان میاندوآب به اداره اطلاعات ارومیه صورت گرفته است، نوشته: “تاکنون دلیل انتقال این زندانی محکوم به حبس ابد برای کسی به طور دقیق مشخص نیست.”

در ادامه گزارش این کانون آمده: “پس از انتقال منصور آروند به زندان مهاباد به طور شفاهی به این زندانی سیاسی اطلاع داده شده که حکم اعدام وی از سوی دیوان‌عالی کشور نقض و با یک درجه تخفیف به حبس ابد تبدیل شده است. و پیش‌تر یک منبع از زندان مهاباد در این باره به کانون مدافعان حقوق بشر کردستان گفته که «منصور آروند» قبل از انتقالش از زندان مهاباد به هم‌بندی‌های خود گفته بود، وی شک دارد که حکم اعدامش لغو شده باشد، زیرا هیچ‌گاه به طور رسمی و کتبی حکمی مبنی بر لغو حکم اعدامش دریافت نکرده است.”

«منصور آروند» در خردادماه ١٣٩٠، در منزل خود در مهاباد دستگیر شد و از آن زمان تاکنون در زندان به سر می‌برد.

این زندانی سیاسی ماه‌ها در بازداشتگاه‌های اداره اطلاعات مهاباد تحت شکنجه قرار گرفت و سرانجام در ٢٣ خردادماه ١٣٩١، از سوی شعبه یک دادگاه انقلاب شهر مهاباد، به اعدام محکوم شد. دلیل صدور حکم اعدام این زندانی سیاسی کُرد، اتهاماتی همچون «محاربه با خدا» و «تبلیغ علیه نظام از طریق همکاری با یکی از احزاب کُرد مخالف جمهوری اسلامی» عنوان شده بود.

این زندانی سیاسی در تاریخ ۸ آذرماه سال گذشته از زندان مرکزی ارومیه به زندان مهاباد، و سپس در روز پنج شنبه ١٧ اردیبهشت ماه، ازسوی ماموران وزارت اطلاعات به زندان میاندوآب منتقل شد.

هنوز از دلیل انتقال، وضعیت و سرنوشت این زندانی سیاسی خبری در دست نیست.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل