زانیار دباغیان فعال کارگری ساکن سنندج به احکام زندان محکوم شد

زانیار دباغیان، از اعضای کمیته‌ی هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری که در مهرماه بازداشت‌شده بود، توسط شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج به احکام زندان محکوم شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، زانیار دباغیان،  فعال کارگری توسط شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج به ریاست قاضی سعیدی بابت اتهام «تبلیغ علیه نظام از طریق عضویت در احزاب مخالف حکومت»  در تاریخ ۲۳ بهمن ماه به تحمل یک سال حبس تعزیری محکوم شد. این حکم از طریق پیامک به وی ابلاغ شده است.

بازپرس شاگلدی رییس شعبه دوم بازپرسی دادسرای انقلاب سنندج پیش‌تر، اتهامات «تبلیغ علیه نظام»، «اقدام علیه امنیت ملی» و «عضویت در احزاب مخالف حکومت» به زانیار دباغیان تفهیم کرده بود.

آقای دباغیان، از اعضای کمیته‌ی هماهنگی‌ برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری روز ۱۴ مهرماه سال جاری از سوی نیروهای امنیتی بازداشت  و پس از ۶۸ روز با تامین وثیقه سیصدمیلیون تومانی بصورت موقت از بازداشتگاه اطلاعات سنندج آزاد شد.

گزارش شده زانیار دباغیان کارگر شرکت نایلون سازی در شهرک صنعتی سنندج در زمان بازداشت بشدت تحت شکنجه های جسمی و روحی قرار داشته است.

پیش‌تر یک منبع نزدیک به خانواده این فعال کارگری در گفتگو با گزارشگر کمپین گفته بود: “دو روز پس از بازداشت زانیار مورخ ۱۶ مهرماه نیروهای لباس شخصی مجددا منزل وی را تفتیش کرده و تلفن همراه و لب تاپ همسرش پرستو میرزایی را نیز ضبط کردند”.

«در زمان بازداشت آقای دباغیان، همسرش، پرستو میرزایی، نیز به اداره اطلاعات سنندج احضار و سپس بازداشت شد».

این فعال کارگری قبل‌تر نیز در بهمن‌ماه سال۹۳  نیز از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و پس ازگذشت یک‌ماه با تامین وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی آزاد شده‌بود.

بیشتر بخوانید:

• روایتی از اعمال شکنجه‌های روانی و جسمی بر زانیار دباغیان، در طول مدت بازداشت
• زانیار دباغیان، تفهیم اتهام شد؛ صدور قرار وثیقه دیگر برای این فعال کارگری
• همسر زانیار دباغیان، فعال کارگری بازداشت شد

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل