بهفر لاله‌زاری، زندانی سیاسی آزاد شد/ تداوم بازداشت رضوان خان‌بیگی، همسر بهفر لاله‌زاری و دو تن دیگر

بهفر لاله‌زاری، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین، آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، بهفر لاله‌زاری، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین که به اتهامات “اهانت به دین اسلام و مقدسات از طریق مطبوعات و توهین به رهبری” از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به تحمل ۵ سال حبس محکوم شده‌بود، مشمول عفو ۲۲ بهمن شده و ساعت شش بعداز ظهر روز یک‌شنبه ۲۱ بهمن‌ماه ۹۷ از زندان اوین آزاد شد.

یک منبع مطلع در این خصوص به کمپین گفت: «آقای لاله‌زاری به صورت غیرمنتظره‌ای به همراه چند زندانی دیگر که جرایم آن‌ها با دادسرای فرهنگ و رسانه مرتبط بود، از زندان اوین آزاد شده‌است».

از سوی دیگر، همسر آقای لاله‌زاری، “رضوان خان‌بیگی” که روز چهارشنبه ۱۹ دی‌ماه، توسط ماموران امنیتی بازداشت شده‌، کماکان در بند زنان زندان اوین محبوس است.

خانم بیگی ۱۹ دی‌ماه ۱۳۹۷ به همراه دو شهروند دیگر به نام‌های “امیر صدیق آرا” و “علی امینی آملشی” با اتهام “اقدام علیه امنیت ملی، اجتماع و تبانی و تبلیغ علیه نظام” توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و به زندان اوین منتقل شدند.

این اتهامات توسط بازپرس “محمد نصیرپور” در شعبه ۲ بازپرسی دادسرای امنیت تهران به آنها تفهیم شده‌است.

این سه از زمان بازداشت تا کنون از حق داشتن وکیل محروم بوده‌اند و گزارش شده رضوان خان بیگی به دلیل ابتلا به بیماری تشنج و صرع و همینطور امیر صدیق آرا به دلیل بیماری عفونت کلیه در زندان اوین دچار ناراحتی شده‌اند، اما از خدمات درمانی محروم هستند.

کمپین پیش از این خبر بازداشت رضوان خان‌ بیگی را منتشر کرده‌بود.

لازم به توضیح است؛ پس از آزادی آقای لاله‌زاری تا کنون، مقامات قضایی از ملاقات او و همسرش ممانعت کرده‌اند.

بهفر لاله‌زاری زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین تابستان ۱۳۹۴ در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به قضاوت قاضی مقیسه به اتهام اهانت به دین اسلام و مقدسات از طریق مطبوعات و توهین به رهبری به تحمل ۵ سال زندان محکوم شده است.

بهفر لاله‌زاری، از مهرماه ۹۶ به اتهامات “اهانت به دین اسلام و مقدسات از طریق مطبوعات و توهین به رهبری” در زندان بسر می‌بُرد.

آقای لاله‌زاری به دلیل نقد قانون اساسی در صفحات اجتماعی و با اتهامات اهانت به دین اسلام و مقدسات از طریق مطبوعات و توهین به رهبری از سوی قاضی مقیسه رییس شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به تحمل ۵ سال حبس محکوم شده و بر اساس گزارش پلیس فتا در سال ۹۳ به دادگاه انقلاب احضار شد. وی پس از سه ماه توسط دادسرای فرهنگ و رسانه احضار و به مدت سه هفته در بازداشت بود و با تامین وثیقه بطور موقت آزاد شده‌بود.

پرونده او پس از آزادی موقت از بازداشتگاه به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران ارجاع شد و قاضی محمد مقیسه در تابستان ۱۳۹۴ بهفر لاله زاری را به اتهام توهین به مقدسات به پنج سال و به اتهام توهین به رهبر جمهوری اسلامی نیز به دو سال زندان محکوم کرد.

شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر در شهریور ۱۳۹۶ حکم را تایید کرد و با استناد به قانون تجمیع اتهامات، اجرای احکام دستور اجرای بزرگ‌ترین اتهام یعنی پنج سال زندان مرتبط با توهین به مقدسات را صادر کرد.

این زندانی سیاسی پس از احضار برای اجرای حکم در ۲۲ مهر ماه ۱۳۹۶ و صدور مهلت پنج روزه، ۲۷ مهر ماه خود را به دادسرا معرفی کرده‌بود.

مصداق اتهامات بهفر لاله‌زاری به روایت نزدیکانش نوشته ای دو صفحه ای از ایشان در نقد قانون، توهین به مقدسات بود که در صفحات اجتماعی منتشر شده‌بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل