مسعود شمس‌نژاد با وثیقه آزاد شد

مسعود شمس نژاد، وکیل پایه‌یک دادگستری اهل ارومیه با تأمین وثیقه یک میلیاردی آزاد شد. شعبه سوم دادگاه انقلاب ارومیه طی حکمی در بهمن ماه سال جاری، مسعود شمس‌نژاد، وکیل دادگستری را به تحمل ۶ سال حبس تعزیری محکوم کرده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، امروز یکشنبه ۲۸ بهمن‌ماه ۹۷، مسعود شمس نژاد، وکیل دادگستری محبوس در زندان ارومیه با تأمین وثیقه سنگین یک میلیاردی از این زندان به‌صورت موقت آزاد شد.

صالح نیکبخت، وکیل سرشناس کُرد در این رابطه می گوید: «وی در ١٧ دی‌ماه دستگیر و در عرض مدت یکماه بازداشت در اداره اطلاعات استان آذربایجان‌غربی از وی تحقیق شده و پرونده به دادسرای عمومی و انقلاب اورمیه فرستاده می‌شود. در این دادسرا هم قرار جلب به دادرسی صادر و پس از صدور کیفر خواست پرونده او به دادگاه انقلاب ارجاع و در ١٧ بهمن دادگاه، او را به اتهامات تبلیغ علیه نظام و تبانی بر ضد امنیت و با در نظر گرفتن اینکه وی سابقه محکومیت دارد به ۶ سال و ۴ ماه حبس محکوم می‌کند. وی پس از اعتراض به قرار بازداشت فعلا با قید وثیقه آزاد شده است».

آقای شمس‌نژاد دی امسال در حالی که برای پیگیری پرونده یکی از موکلان خود به دادگاه ارومیه مراجعه کرده بود، بازداشت شد. او پس از گذراندن ۱۰ روز در بازداشتگاه اداره اطلاعات ارومیه به بند عمومی زندان مرکزی این شهر منتقل شد.

مسعود شمس نژاد، وکیل دادگستری توسط شعبه ۳ دادگاه انقلاب ارومیه در بهمن ماه به تحمل ۶ سال حبس تعزیری محکوم شد.

بر اساس این احکام، مسعود شمس نژاد از اتهام «تبلیغ علیه نظام» به یک سال حبس تعزیری و از اتهام «عضویت در یکی از احزاب مخالف نظام» به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شده است.

گزارش شده که در جلسه دادگاهی آقای شمس‌نژاد از حق داشتن وکیل محروم بوده است.

دادگاه بدوی این حکم را با استناد به مواد ۴۹۹ و ۵۰۰ قانون مجازات اسلامی صادر کرده است.

مسعود شمس نژاد، وکیل دادگستری و استاد سابق دانشگاه پیام نور ارومیه است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید