زندان رجایی شهر: گزارشی از آخرین وضعیت اعتصاب غذای دو زندانی سنی‌مذهب در سلول انفرادی

توحید قریشی و حمزه درویش، دو زندانی عقیدتی اهل سنت محبوس در زندان رجایی‌شهر کرج از روز چهارشنبه، ۱۷ بهمن ۱۳۹۷، در سلول‌های انفرادی و در اعتصاب غذا هستند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، توحید قریشی و حمزه درویش، دو تن از زندانیان عقیدتی که روز چهارشنبه ۱۷ بهمن پس از حمله گارد زندان به زندانیان محبوس در سالن ۲۱ اندرزگاه ۷ زندان رجایی‌شهر کرج به سلول انفرادی منتقل شده‌اند، کماکان در اعتصاب غذا و در شرایط جسمانی وخیمی به‌سر می‌برند.

خانواده این دو زندانی اعلام کرده‌اند که در صورت بروز هرگونه صدمه‌ و آسیبی به فرزندانشان، نهادهای قضایی را مسئول دانسته و از آن‌ها شکایت خواهند کرد.

پس از گذشت بیش از ۱۳ روز در سلولی سرد و بدون لباس و محروم از حق درمان و تست افت فشار ناشی بر اثر اعتصاب، همچنان خانواده این دو زندانی از وضعیت فرزندانشان هیچ اطلاعی ندارند واین امر موجبات نگرانی شدید آنها شده است .

پیش‌تر یک منبع مطلع به کمپین گفته بود: «توحید قریشی و حمزه درویش که از روز چهارشنبه مورخه ١۶ بهمن پس از حمله گارد زندان به زندانیان عقیدتی زندان رجایی‌شهر و ضرب و جرح و آسیب دیدگی دست و پا بر اثر ضربات باتوم به سلول انفرادی منتقل شدند و به همین دلیل دست به اعتصاب غذا زده‌بودند، همچنان در اعتصاب غذا هستند و در شرایط وخیمی به‌سر می‌برند».

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید