احضار هاشم حسین‌پناهی فعال مذهبی اهل سنت به دادگاه/ سند

هاشم حسین‌پناهی، فعال ملی-مذهبی اهل سنت به شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج احضار شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، پرونده‌‌ی هاشم حسین‌پناهی، یکی از مسئولان دفتر شرع مردمی کردستان با صدور کیفرخواست، به اتهام “تبلیغ علیه حکومت” و “تشویش اذهان عمومی”، به شعبه‌ی اول دادگاه انقلاب سنندج ارجاع شده و این فعال ملی-مذهبی، جهت رسیدگی به پرونده‌ی اتهامی‌اش، برای ساعت ۱۰ صبح، روز شنبه ۱۱ اسفندماه ۹۷ به این دادگاه احضار شده است.

“اداره کل اطلاعات کردستان از این فعال مذهبی به دلیل حضور در مراسم ترحیم رامین حسین پناهی و سخنرانی در این مراسم شکایت کرده و مدعی شده که آقای هاشم حسین پناهی با این کار اقدام به تشویش اذهان عمومی و فعالیت تبلیغی علیه نظام کرده است”.

پس از اعدام زندانی سیاسی رامین حسین‌پناهی، این عضو شورای مکتب قرآن کردستان، در مراسم ترحیمِ وی در مسجد جامع روستای قروچای، از توابع شهرستان دهگلان، حضور یافته و ضمن تسلیت گویی به بازماندگان، به ایراد سخنرانی پرداخت؛ که بلافاصله با شکایت اداره‌ی کل اطلاعات استان کردستان، به اتهام تبلیغ علیه نظام، مورد پیگرد قرار گرفت.

این در حالی است کە بنا به گفته منابع آگاه در سخنرانی مورد اشاره هیچگونە تبلیغی علیە نظام صورت نگرفت.

این فعال مذهبی پیش‌تر نیز در تاریخ ۲۲ شهریورماە ۹۷ طی تماس تلفنی برای روز ۲۷ شهریورماه به دادسرای ویژه روحانیت احضار و پس از حضور در دادسرا تفهیم اتهام شد.

اتهامات این فعال فرهنگی و مذهبی ” فعالیت تبلیغی علیه نظام” و “تشویش اذهان عمومی” عنوان شده و پس از تفهیم اتهام، با قرار کفالت سی میلیون تومانی موقتا تا پایان دادرسی آزاد شد.

هاشم حسین پناهی، استاد مدرسه امام بخاری سنندج و از مسئولان دفتر کاک حسن امینی حاکم شرع مردمی کردستان است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید