مختار اسدی، معلم ساکن سنندج با وثیقه آزاد شد

مختار اسدی، معلم ساکن شهر سنندج با سپردن وثیقه آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، پنج‌شنبه ۲ اسفندماه ۱۳۹۷ مختار اسدی معلم و عضو انجمن صنفی معلمان کردستان با سپردن وثیقه به صورت موقت تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

این فعال صنفی روز پنج‌شنبه ۲۵ بهمن‌ماه ۹۷ توسط ماموران اداره اطلاعات شهرستان سنندج، بازداشت شده‌بود.

یک منبع مطلع به کمپین گفته‌بود: «آقای اسدی در حالی که روز جاری پس از تجمع مقابل اداره آموزش و پرورش شهر سنندج به سمت منزل‌شان در حال حرکت بود، توسط ماموران اداره اطلاعات شهر سنندج بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد».

لازم به توضیح‌است که معلمان و فرهنگیان در برخی شهرهای کشور، روز پنج‌شنبه ۲۵ بهمن‌ماه ۹۷ برای چندمین بار متوالی طی ماه‌های اخیر به دلیل برآورده نشدن مطالبات صنفی خود دست به تجمعات صلح‌آمیز زده‌بودند.

مختار اسدی پیش‌تر، در روز دوشنبه ۱۸ تیرماه ۱۳۹۷ با پایان دوران محکومیت یک سال حبس از زندان آزاد شده‌بود.

وی در اسفندماه۹۶ به دلیل محروم ماندن از مرخصی و در اعتراض به عدم توجه مسئولان قضایی به خواسته هایش دست به اعتصاب غذای تر زده بود.

این معلم ساکن شهر سنندج پیش تر در سال ۱۳۸۵ در اعتراض نمایندگان کانون‌های صنفی معلمان با فراکسیون مجلس از سوی پلیس امنیت بازداشت شده بود.

در سال ۸۹ پس از بازداشت اعضای کانون صنفی معلمان، مختار اسدی نیز بازداشت و به بند ۲۰۹ اوین منتقل شد. این فعال صنفی پس از ۶۶ روز بازداشت با  تامین وثیقه به صورت موقت از زندان آزاد شد. قاضی صلواتی در شعبه پانزده دادگاه انقلاب به اتهام تبلیغ علیه نظام برای وی حکم یک سال حبس صادر کرد.

در آذرماه ۱۳۹۱ آموزش و پرورش استان کردستان حکم تبعید مختار اسدی، فعال صنفی معلمان را برای پنجمین سال پیاپی تمدید کرده بود که با شکایت نامبرده به دیوان عدالت اداری حکم مذکور لغو شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید