دادخواست آنلاین عفو بین‌الملل ترکیه برای سپیده قلیان و اسماعیل بخشی

عفو بین‌الملل ترکیه برای سپیده قلیان و اسماعیل بخشی، دو مدافع حقوق کارگران که در خطر شکنجه هستند، دادخواستی آنلاین خطاب به حسن روحانی، رییس جمهوری ایران، ارائه داده‌است.

سپیده قلیان و اسماعیل بخشی در روز ۳۰ دی ماه در شهر اهواز به صورت خشونت‌آمیزی توسط ماموران وزارت اطلاعات دوباره بازداشت شدند. شواهد حاکی از آن است که این بازداشت اقدامی تلافی‌جویانه بوده است که در پاسخ به اظهارات پیشین این دو تن مبنی بر تحمل شکنجه در زمان بازداشت خود در آبان و آذر ۱۳۹۷ انجام گرفته‌است. از آن زمان تاکنون، آن‌ها بدون دسترسی به وکیل در بازداشتگاه اطلاعات اهواز نگهداری می‌شوند و در خطر شکنجه و سایر رفتار‌های بی رحمانه و غیرانسانی قرار دارند.

برای کمک به آزادی‌ سپیده قلیان و اسماعیل بخشی و امضای آنلاین این دادخواست، به آدرس زیر مراجعه کنید:

(بخش اول نام، قسمت دوم، نام خانوادگی و در بخش سوم ایمیل خود را وارد کنید و بر روی İMZALA کلیک کنید-شماره تلفن اجباری نیست.)

https://bit.ly/2U3PVDc

اسماعیل بخشی، از کارگران نیشکر هفت‌تپه، و سپیده قلیان، فعال کارگری یک‌شنبه ۳۰ دی‌ماه، بازداشت شدند.

بازداشت سپیده قلیان و اسماعیل بخشی، پس از آن صورت گرفت که صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در مستندی با عنوان «طراحی سوخته»، اعترافات اجباری اسماعیل بخشی، سپیده قلیان و جمعی از فعالان مدنی را پخش کرده است.

این دو تاکید کرده‌اند که در دوران بازداشت شکنجه شده و اعترافات منتشر شده در مستند «طراحی سوخته» تحت آن شکنجه‌ها صورت گرفته است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید