دومین جلسه دادگاه سه فعال مدنی بازداشتی پنجم اسفند برگزار می‌شود

دومین جلسه دادگاه رضوانه احمدخان‌بیگی، امیرمهدی صدیق آرا و علی‌امین املشی سه فعال مدنی بازداشتی روز یک‌شنبه ۵ اسفندماه ۹۷ برگزار می‌شود.

منبع مطلعی به کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، گفته است: «دادیار و رئیس دایره نظارت بر محکومان سیاسی آقای وزیری، از ورود وکیل به پرونده و ملاقات با این زندانیان جلوگیری می‌کند و جلسه دوم دادگاه رضوانه احمدخان‌بیگی، امیرمهدی صدیق آرا و علی‌امین املشی روز یک‌شنبه ۵ اسفندماه برگزار خواهد شد».

نخستین جلسه دادگاه رضوانه احمدخان‌بیگی، امیرمهدی صدیق آرا و علی‌امین املشی سه فعال مدنی روز یک‌شنبه ۲۸ بهمن، بدون حضور وکیل در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران برگزار شده‌بود.

یک منبع مطلع روز دوشنبه ۲۹ بهمن در گفت‌وگو با صدای آمریکا گفت: «ریاست دادگاه بر عهده قاضی افشاری بود و اتهامات بازداشت شدگان «اقدام علیه امنیت ملی»، «اجتماع و تبانی و ارتکاب به جرم برعلیه امنیت داخلی و خارجی» و «تبلیغ علیه نظام» اعلام شد».

به گفته این منبع مطلع خانم خانبیگی و آقایان صدیق آرا و املشی بدون برخورداری از وکیل از دی ماه گذشته در زندان اوین به سر می‌برند و محمد نصیرپور، بازپرس شعبه ۲ دادسرای اوین تا این لحظه از قبول وثیقه برای این سه فعال مدنی خودداری کرده است.

خانم بیگی ۱۹ دی‌ماه ۱۳۹۷ به همراه دو شهروند دیگر به نام‌های “امیر صدیق آرا” و “علی امینی آملشی” با اتهام “اقدام علیه امنیت ملی، اجتماع و تبانی و تبلیغ علیه نظام” توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و به زندان اوین منتقل شدند.

این اتهامات پیش‌تر توسط بازپرس “محمد نصیرپور” در شعبه ۲ بازپرسی دادسرای امنیت تهران به آنها تفهیم شده‌بود.

این سه از زمان بازداشت تا کنون از حق داشتن وکیل محروم بوده‌اند و گزارش شده رضوان خان بیگی به دلیل ابتلا به بیماری تشنج و صرع و همینطور امیر صدیق آرا به دلیل بیماری عفونت کلیه در زندان اوین دچار ناراحتی شده‌اند، اما از خدمات درمانی محروم هستند.

کمپین پیش از این گزارشی با عنوان “تداوم بازداشت رضوان خان‌بیگی، همسر بهفر لاله‌زاری و دو تن دیگر” در خصوص فعالان مدنی بازداشتی منتشر کرده‌بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید