ده پناهجوی مسیحی ایرانی وارد لس آنجلس شدند

تصویر از آرشیو

حدود ده نفر از ایرانی هایی که پیشتر و به رغم وجود یک برنامه مهاجرتی ویژه برای اقلیت های مذهبی، درخواست پناهندگی آنها از آمریکا رد شده بود، عاقبت وارد لس آنجلس در آمریکا شدند.

به نوشته لس آنجلس تایمز، وکلای این افراد گفتند که در پرونده‌های آنها تجدید نظر شده است. کیت میر، یکی از وکلای «پروژه کمک به آوارگان بین المللی» گفت: «این افراد، هفته گذشته وارد لس آنجلس شدند».

وکیل این افراد در حالی گفته که پناهندگی این افرد فوریه سال گذشته رد شده بود که وزارت خارجه آمریکا می‌گوید رد درخواستهای پناهندگی افراد تحت این برنامه مهاجرتی مذهبی از اواخر ۲۰۱۶، یعنی در دولت باراک اوباما، صورت گرفت و افزایش رد درخواست های پناهندگی با دستور اجرایی پرزیدنت ترامپ در مورد محدود کردن مهاجرت به آمریکا، ارتباط ندارد.

در مجموع، درخواست پذیرش ۸۷ متقاضی ایرانی رد شد. دولت آمریکا در زمان رد درخواست آنها دلیلی برای این تصمیم خود اعلام نکرد و گفت این موضوع به اختیار خودش است اما خانواده متقاضیان در آمریکا، سال گذشته میلادی یک شکایت گروهی در یک دادگاه در ایالت کالیفرنیا طرح کردند و در ماه ژوئیه گذشته، یک قاضی رای داد که دولت آمریکا باید دلیل رد درخواست پناهندگی این افراد را اعلام کند که برای متقاضیان امکان طرح درخواست تجدید نظر را فراهم کرد. پس از آن، اداره فدرال خدمات شهروندی و مهاجرت آمریکا، دوباره به پرونده آنها رسیدگی کرد.

به گزارش لس آنجلس تایمز، طبق برنامه مهاجرتی ویژه برای اقلیت های مذهبی، ۳۶ هزار ایرانی که بسیاری از آنها مسیحیان ارمنی هستند، به آمریکا آمده اند. گروه های دیگر مذهبی که از ایران آمده اند، یهودیان، زرتشتیان، بهاییان و مندایی ها هستند.

به نوشته لس آنجلس تایمز، وزارت خارجه آمریکا در عین حال افزوده است که دولت “همچنان به حمایت از مردم ایران متعهد است.”

وزارت خارجه آمریکا به لس آنجلس تایمز گفته است: «نمی تواند در خصوص پرونده های خاص رد درخواست های پناهندگی نظر دهد».

به گفته کیت میر، افراد بسیاری هنوز در وین (اتریش) در انتظار حل پرونده هایشان هستند و از خانواده های خود در آمریکا دور هستند و نگرانند که در صورت بازگشت به ایران، تحت آزار و اذیت قرار بگیرند.

منبع: صدای آمریکا

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید