مسوولان زندان تبریز به یک زندانی پیش از اعدام: اگر نهج‌البلاغه را از بر کنی، وقت ملاقات می‌دهیم

یک منبع مطلع از وضعیت یک زندانی اعدام شده در تبریز که نخواست نامش فاش شود گفته: “مسوولان زندان تبریز به زندانی گفته‌اند که اگر نهج‌البلاغه را از بر کنی، وقت ملاقات به تو می‌دهیم.”

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، «محمد عباس‌نژاد» شهروند ۳۲ ساله سردشتی، سحرگاه یکشنبه ۱۰ خردادماه ۱۳۹۴، به همراه ۴ محکوم به اعدام دیگر در زندان تبریز به دار آویخته شد.

گفته شده این پنج زندانی به دلیل اتهامات انتسابی در رابطه با جرایم مربوط به مواد مخدر اعدام شده‌اند.

یک منبع مطلع از وضعیت این زندانی اعدام شده، با اعلام این خبر به کمپبن گفت: “مسوولین قضایی و زندان پس از اینکه اتهام دروغ مواد مخدر به محمد عباس‌نژاد نسبت دادند، او را در زندان تبریز در انتظار مرگ گذاشتند و در نهایت به صورت مخفی و بدون اطلاع قبلی اعدام کردند.”

این منبع ادامه داد: “محمد یک مرد ٣٢ ساله، متاهل و دارای یک بچه‌ی شش ساله و مغازه‌دار بود. بنا به دلایل نامعلوم او را در مقابل چشم پدرش دست‌بند زدند و به زندان تبریز بردند. به او دو سال حتی ملاقات پشت شیشه هم ندادند و حسرت به دل دیدن دوباره بچه‌ی کوچکش از دنیا رفت.”

وی اضافه کرد: “مسوولان زندان دو سال پیش هم گفتند محمد اعدام شده و مادرش به نام خورشید احمدی، با شنیدن این خبر در دم فوت کرد.”

مسوولین زندان به «محمد عباس‌نژاد» گفته بودند: “اگر نهج‌البلاغه را از بر کنی، وقت ملاقات به تو می‌دهیم.”

این منبع در این باره افزود: “محمد در فاصله سال‌های ٨٩-٩٠ دستگیر شد. وکیل هم گرفته بود اما وکیل مدافع هرگز پرونده‌اش را ندید. او مدت دو ماه مشغول حفظ کردن نهج‌البلاغه بوده تا اینکه بدون ابلاغ رسمی حکم اعدام به او و یا خانواده‌اش، در زمان هواخوری به وی می‌گویند لباس‌هایت را بپوش می‌خواهیم تو را به دادگاه ببریم. در حالی که به انفرادی برده بودند.”

این منبع در پایان گفت: “هیچ‌کدام از مراحل قانونی و آئین دادرسی درباره این زندانی رعایت نشده است. دستگاه قضایی حکومت اسلامی بچه‌اش را بی‌پدر و همسر جوانش را نیز بیوه کرد. عزیز عباس‌نژاد پدر پیر محمد هم بر اثر شوک روانی به بخش آی‌سی‌یو بیمارستان سردشت منتقل شده‌ و زیر اکسیژن است. با ملاقات‌کنندگان حرفی نمی‌زند و فقط زیر ماسک اکسیژن، از چشمانش اشک سرازیر می‌شود.”

همچنین گزارش شده ماموران امنیتی برادرهای «محمد عباس‌نژاد» را تهدید کرده و گفته بودند: “مراسم خاکسپاری باید در شب باشد و سوگواری بدون هیچ هیاهو و دغدغه برای امنیت شهر برگزار شود.”

پیکر «محمد عباس‌نژاد» پس از اجرای حکم اعدام، در بعدازظهر یک‌شنبه ۱۰ خردادماه ۱۳۹۴، به خانواده وی تحویل داده شده و فردای آن روز مراسم ترحیم وی در مسجد جانبازان شهرستان سردشت برگزار شده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید