سیستان و بلوچستان: بی اطلاعی از وضعیت یک زن بازداشت شده توسط سپاه

از وضعیت رابعه گمشادزهی، زن بلوچستانی که توسط سپاه پاسداران بازداشت ‌شده، پس از گذشت یازده روز از این دستگیری هیچ اطلاعی در دست نیست.

رابعه گمشادزهی دختر نور الله، از جمله زنان بازداشت شده بود که پس از واقعه انفجار اتوبوس در مسیر خاش و زاهدان در بازداشت های گُسترده شهروندان بلوچ دستگیر شد.

کمپین فعالین بلوچ با تایید این خبر، «رابعه گمشادزهی» را همسر یکی از اعضای گروه موسوم به «جیش العدل» معرفی کرده که حکومت ایران این گروه را تروریستی می‌نامد.

عمادالدین ملازهی، فعال بلوچ در گفتگو با کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی گفت: «به نظر می‌رسد سپاه پاسداران ایران که پس از این حملات دست به بازداشت گسترده شهروندان بلوچ زده بود، سعی دارد تا خانم گمشادزهی را به عنوان گروگان نزد خود نگه دارد».

این فعال بلوچ می‌گوید: «این اولین‌بار نیست که مقامات امنیتی دست به چنین کاری می‌زنند، پیش از این محمد صابر ملک رئیسی که تنها نوجوان ۱۷ ساله‌ای بیش نبود را بازداشت و به حبس های طولانی مدت محکوم کردند تا بعنوان گروگان نزد خود نگه دارند».

۲۴ بهمن‌ماه رسانه های ایران خبردادند که طی یک حمله انتحاری به اتوبوس حامل نیروهای مرزبانی سپاه پاسداران در استان سیستان و بلوچستان دست‌کم ۲۷ نفر کشته و تعدادی نیز زخمی شدند؛ مسئولیت این حمله را گروه «جیش العدل» با انتشار بیانیه‌ای بعهده گرفت.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید