۴ ماه بی‌خبری از شهروند بازداشت‌شده اهل مریوان

با وجود آنکه ۴ ماه از بازداشت «فرید پژوهی»، شهروند ۲۲ ساله اهل مریوان، می‌گذرد، اطلاع درستی از وضعیت او در دست نیست.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، نیروهای امنیتی، «فرید پژوهی»، را در آبان‌ماه ۹۷ بازداشت کرده و به مکان نامعلومی منتقل کردند. با وجود آنکه ۴ ماه از بازداشت او می‌گذرد، خانواده و نزدیکانش نتوانسته‌اند اطلاع درستی از مکان نگهداری یا نهاد بازداشت کننده به دست بیاورند.

منبع مطلعی در این خصوص به کمپین گفت: «خانواده و دوستان آقای پژوهی طی این ۴ ماه به نهادهای مختلف، در شهر سنندج مانند اداره اطلاعات، اطلاعات سپاه و پلیس آگاهی سر زده‌اند و تنها یک منبع محلی به آن‌ها گفته؛ “وی در اداره اطلاعات در بازداشت است”، اما نهادهای امنیتی از پاسخ به خانواده وی سر باز می‌زنند».

گفته‌می‌شود، خانواده این شهروند اهل مریوان نگران فرزندشان بوده و خواستار پیگیری نهادهای حقوق بشری در خصوص وضعیت او هستند.

فرید پژوهی، دانشجوی دانشگاه آزاد، در آبان‌ماه ۹۷، با اتهام “همکاری با احزاب مخالف حکومت” بازداشت شده‌است.

کمپین پیش از این در خبری با عنوان “تداوم بی‌اطلاعی از وضعیت یک شهروند بازداشت شده در مریوان” به اتهام وی اشاره کرده‌بود.

نیروهای امنیتی با هدف سرکوب فعالین کُرد و ایجاد رعب و وحشت در منطقه، همواره فعالان مدنی را با اتهامات “همکاری با احزاب کُردی، تبلیغ علیه نظام و اقدام علیه امنیت ملی”، احضار و بازداشت کرده اند.

این درحالی است که بسیاری از بازداشت‌شدگان اظهار می‌کنند؛ “این اتهامات هیچ پایه و اساسی نداشته و اعترافات آنان تحت فشار بازجویان نیروهای امنیتی بوده است”.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل