دادگاه انقلاب تهران یک شهروند بهایی را به تحمل ۵ سال زندان محکوم کرد

یک شهروند بهایی به نام «غزاله باقری» در دادگاه انقلاب تهران به تحمل پنج سال زندان محکوم شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، «غزاله باقری طاری» از شهروندان بهایی ساکن تهران طی حکمی از دادگاه انقلاب تهران به تحمل پنج سال حبس تعزیری محکوم شد.

اتهام این شهروند بهایی «اقدام علیه امنیت کشور از طریق عضویت و اداره تشکیلات بهایی» عنوان شده است.

خانم باقری در سال گذشته دستگیر و پس از ۲۳ روز با تودیع وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی آزاد و دوباره در تاریخ ۲۹ مهر ۹۶ بازداشت و در تاریخ ۲۲ آبان ۹۶ آزاد شد.

قانون اساسی جمهوری اسلامی، بهاییت را به عنوان دین یا مذهب به رسمیت نمی‌شناسد، از این رو بازداشت و زندانی کردن بهاییان نیز در طول چهار دهه کماکان ادامه داشته است.

اعضای آیین بهایی در ایران بزرگترین گروه اقلیت مذهبی غیرمسلمان در ایران را تشکیل می‌دهند. در سال‌های اخیر، بدرفتاری با بهاییان تشدید شده است و شامل تخریب قبرستان‌های آنان، دستگیری‌های خودسرانه، حمله به منازل، ضبط اموال، اخراج از کار، و سلب حقوق مدنی اساسی از آنها شده است. جوانان بهایی ایرانی همچنان از حق تحصیلات دانشگاهی محرومند و هر دانشگاهی که دانشجویان بهایی در آن مشغول به تحصیل باشند وادار به اخراج آنها می‌شود. متخصصین بهایی از انتصاب در شغل‌های دولتی محروم هستند و به دلیل اعتقاداتشان از جانب شرکت‌های خصوصی مورد تبعیض قرار می‌گیرند. حتی کسانی که از آنها دفاع می‌کنند نیز مورد حمله قرار می‌گیرند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید