ضرب و جرح و انتقال به انفرادی؛ گزارشی از آخرین وضعیت مهدی فراحی شاندیز، زندانی سیاسی محبوس در زندان فشافویه

مهدی فراحی شاندیز، زندانی سیاسی محبوس در بند ۶ زندان فشافویه دوران محکومیت خود را سپری می‌کند؛ این زندانی در بهمن‌ماه گذشته به‌خاطر سر دادن شعارهای اعتراضی علیه سران حکومت از سوی ماموران زندان مورد ضرب و جرح قرار گرفته و به سلول انفرادی منتقل شده است. کمپین در این گزارش به شرح آخرین وضعیت این زندانی سیاسی خواهد پرداخت.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، مهدی فراحی شاندیز، زندانی سیاسی محبوس در زندان تهران بزرگ معروف به زندان فشافویه، شب ۲۱ بهمن‌ماه گذشته به‌خاطر سر دادن شعار های اعتراضی علیه سران حکومت مورد ضرب و جرح قرار گرفته و سپس به سلول انفرادی منتقل شده است.

شاهدان عینی گزارش دادند «پس از انتقال این زندانی به بند ۱۲ که در آن سلول های انفرادی وجود دارد، یکی از زندان‌بانان به نام «اسپیک» به کمک همکار خود توسط باتوم شضربات پی دی پی به وارد کردند که موجب جراحت جدی به روی پای این زندانی شد و آثار ضرب و جرح قابل ملاحظه بود».

مهدی فراحی شاندیز تا کنون سه بار به اتهام توهین به رهبری در دادگاه های مختلف محاکمه و جمعا به نه سال حبس محکوم شد.

در آخرین مورد از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه، با ابلاغ حکمی به تاریخ صدور پنجم خرداد ماه ۱۳۹۴ به اتهام توهین به رهبری و اخلال در نظم عمومی به ۳ سال حبس محکوم شده است، این در حالی است که تشکیل جلسه دادرسی به اطلاع وی نرسیده بود و حکم نیز به زندانی یا وکیل ابلاغ نشده و مستقیما در برگه صورت وضعیت زندانی قید شده بود.

این زندانی در بهمن ماه سال ۱۳۹۳ نیز در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی، به اتهام توهین به رهبری به ۳ سال حبس محکوم شد و پیش‌تر نیز در اردیبهشت ماه ۱۳۹۰ به همین اتهام از سوی قاضی مقیسه به ۳ سال حبس محکوم شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید