گزارشی از آتنا دائمی، زندانی محروم از دریافت خدمات درمانی

آتنا دائمی، کنشگر مدنی محبوس در زندان اوین از مشکلات بینایی رنج می‌برد، بر اساس نسخه پزشک او باید فورا تحت درمان قرار گیرد ولی اعزام این زندانی با مخالفت مسئولان زندان همراه است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، مسئولان زندان اوین با اعزام آتنا دائمی، کنشگر مدنی محبوس در زندان اوین علیرغم داشتن مشکلات بینایی وی مخالفت می‌کنند.

این زندانی مدت‌هاست که با سرگیجه‌ و سردردهای مدام و بی‌حسی در ناحیه چشم راستش مواجه است.

پیش از این پزشک بهداری زندان قرچک در اردبیهشت‌ماه ۹۷ برای او درخواست انجام «ام آر ای» را نوشته است ولی با این حال او تاکنون به مراکز درمانی خارج از زندان برای معاینه منتقل نشده است.

از سوی دیگر گزارش شده که دادیار ناظر بر زندان درخواست خانواده او برای ملاقات را مدت‌هاست نپذیرفته است.

آتنا (فاطمه) دائمی ۲۹ ساله، در بیست‌ و‌ نهم مهرماه سال ۱۳۹۳، بازداشت و ۸۶ روز در سلول انفرادی بند دو الف تحت بازجویی بود. وی در تاریخ ۲۸ دی‌ماه ۱۳۹۳ پس از پایان بازجویی ها به بند زنان زندان اوین منتقل شده بود.

این زندانی پس از چندین بار به تعویق افتادن جلسه دادگاه نهایتا در تاریخ ٢٣ اسفندماه ٩٣، در دادگاهی به ریاست قاضی مقیسه، قاضی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران با حضور وکیل خود و دیگر متهمین این پرونده مورد محاکمه قرار گرفت. وی به دلیل فعالیت های مدنی مسالمت آمیز، به اتهام «تبلیغ علیه نظام، اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی، توهین به رهبری، توهین به بنیانگذار جمهوری اسلامی و اختفای ادله جرم» به ۱۴ سال زندان محکوم شد. این حکم در دادگاه تجدید نظر و با اعمال ماده ۱۳۴ به ۵ سال حبس کاهش یافت.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید